Tissot PR100 Autoquartz - nyt batteri
Det var vist for hurtigt jeg jublede.... desværre.....

Uret har siden kl. 8.00 og indtil nu kl. 18.10 tabt 1 time og 15 minutter. Når man ser på sekundviseren, så kan man se, at den springer sekunder over. Nogle gange få og andre gange flere.

Er der nogen der ved, hvad det kan skyldes? Er værket måske alligevel færdigt, som min urmager sagde

Jeg kan desværre ikke ligge en video op herinde.

Mvh.
Anders
Svar
(21-02-2018, 07:15 PM)ALGJ Skrev: Det var vist for hurtigt jeg jublede.... desværre.....

Uret har siden kl. 8.00 og indtil nu kl. 18.10 tabt 1 time og 15 minutter. Når man ser på sekundviseren, så kan man se, at den springer sekunder over. Nogle gange få og andre gange flere.

Er der nogen der ved, hvad det kan skyldes? Er værket måske alligevel færdigt, som min urmager sagde

Jeg kan desværre ikke ligge en video op herinde.

Mvh.
Anders

Ja, urmagere tager ikke så tit fejl. Jeg vil tro at dårlig olie er noget af årsagen, men måske ikke det hele.
Svar
Så er spørgsmålet om det er noget man selv skal kaste sig ud i, om jeg skal gå til urmageren med det igen, eller om det helt skal opgives.

Mvh.
Anders
Svar
(22-02-2018, 08:16 AM)ALGJ Skrev: Så er spørgsmålet om det er noget man selv skal kaste sig ud i, om jeg skal gå til urmageren med det igen, eller om det helt skal opgives.

Mvh.
Anders

Jeg tror det er svært at få et nyt værk, men du ka jo tage dert til urmageren. Ellers gem uret som minde og eventuelt køb et nyt, eller brug de andre du nok har :)
Svar
(22-02-2018, 02:55 PM)stenstrupigen Skrev:
(22-02-2018, 08:16 AM)ALGJ Skrev: Så er spørgsmålet om det er noget man selv skal kaste sig ud i, om jeg skal gå til urmageren med det igen, eller om det helt skal opgives.

Mvh.
Anders

Jeg tror det er svært at få et nyt værk, men du ka jo tage dert til urmageren. Ellers gem uret som minde og eventuelt køb et nyt, eller brug de andre du nok har :)

Andre ure??? Det er da det eneste, som jeg har

Der kommer ikke et nyt værk i, det kan det ikke bære.

Det lader til, at uret taber mindre og mindre, men sekundviseren opfører sig underligt, så måske er der røget nogle tænder på tandhjulet, der trækker den.

Jeg ser lige tiden an. Så må vi se om det bliver endnu mindre, det taber, eller om der er en, der kommer med læsningen på problemet.

Mvh.
Anders
Svar
(22-02-2018, 03:21 PM)ALGJ Skrev:
(22-02-2018, 02:55 PM)stenstrupigen Skrev:

Mvh.
Anders

Jeg tror det er svært at få et nyt værk, men du ka jo tage dert til urmageren. Ellers gem uret som minde og eventuelt køb et nyt,  eller brug de andre du nok har :)

Andre ure??? Det er da det eneste, som jeg har

Der kommer ikke et nyt værk i, det kan det ikke bære.

Det lader til, at uret taber mindre og mindre, men sekundviseren opfører sig underligt, så måske er der røget nogle tænder på tandhjulet, der trækker den.

Jeg ser lige tiden an. Så må vi se om det bliver endnu mindre, det taber, eller om der er en, der kommer med læsningen på problemet.

Mvh.
Anders

Det er nok nødvendigt at gå i lære som urmager  Icon_e_biggrin1
[-]
  • ALGJ
Svar
Haha P.N. det er sku nok for meget at forlange af mig. Jeg er også ved at indse, at det nok ikke står til at rede.

ØV.

Mvh.
Anders
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)