Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Jeg kan godt følge din argumentation, Claus, om at opbygge en personlig relation til en AD’er med de muligheder, det måtte give. Det er nok nemmere at opbygge sådan en forbindelse, når man bor i hovedstaden eller en anden storby.
Når man diskuterer salgskanaler, skal man huske, at der i mange lande er meget, meget langt til AD’er. Derfor er urfirmaerne nødt til at forøge antallet af salgskanaler.
JK
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Jeg er total til at købe på nettet når det gælder stort set alt, bare ikke ure.
Her vil jeg se og holde uret....pakke det ud sammen med sælger, som fortæller om urets fortræffeligheder.
Dette er dog sagt med en lille ekstra modifikation, for jeg har intet i mod at købe mine brugte/nye ure ved min faste forhandler, hvor jeg kun har set billeder og uret bliver sendt med posten og jeg henter pakke og pakker selv ud, men det gælder kun det ene sted hvor jeg støtter mig til gode fotos af uret (i må selv gætte hvor jeg handler disse ure)
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
(02-12-2017, 01:45 PM)jk Skrev: Jeg kan godt følge din argumentation, Claus, om at opbygge en personlig relation til en AD’er med de muligheder, det måtte give. Det er nok nemmere at opbygge sådan en forbindelse, når man bor i hovedstaden eller en anden storby.
Når man diskuterer salgskanaler, skal man huske, at der i mange lande er meget, meget langt til AD’er. Derfor er urfirmaerne nødt til at forøge antallet af salgskanaler.
JK
God pointe! Den vinkel havde storbydrengen lige glemt. God distributionsstrategi/kundeoplevelse handler jo netop om at gøre det nemt.
Sent from my iPad using Tapatalk
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
For mig er købsoplevelsen ikke så vigtig når blot jeg får uret leveret i den forventede kvalitet.
Jeg køber så godt som ingen ure i DK så købet sker over nettet.
Mvh
Klaus
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Jeg handler 90% af egne ure på nettet, og de sidste 10% hos Halse. Sådan har det været de 11 år jeg har interesseret mig for ure.
•
Svar: 502
Tråde: 32
Modtaget Likes: 289 i 141 svar
Givet Likes: 121
Jeg tror dette er en af de ting som disse luksus udmærker tit har på deres agenda.
Luksus er jo som regel forbundet med store avancer, hvilket IMHO også gør sig gældende for de fleste af de ure "vi" interessere os for.
Når man køber et ur i en luksusbutik, bliver man jo ofte behandlet som en royal, dejlige omgivelser, kaffe, boble, ekspedient der tager sig tid til dig mm. Alle disse ting er jo noget som vi mennesker jo godt kan lide, oplevelser som vi tænker tilbage på med en god fornemmelse i maven. I denne rus af god service betyder penge jo pludselig mindre.
Når handlerne så pludselig bevæger sig mod online, så er det jo svært at give køber denne samme fornemmelse ved købet, og pludselig er fokus på pris og uret langt større. I øjeblikket tror jeg stadig at langt størstedelen af omsætningen sker i de fysiske butikker. Den dag de omsætter mest online, så tror jeg prisen på urene kommer under et gevaldigt pres, hvilket jeg også tror de er klar over.
Men når nu jeg selv sidder og filosofere over det, så tror jeg faktisk at urindustrien står overfor en langt større krise, nemlig teknologien. En krise som ihvertfald for mig vedkommende har gjort at jeg ikke ønsker flere ure, men istedet fremadrettet vil køre efter pricippet, et ur ind mener også et ur ud. (at uret der så kommer ind, gerne er dyrer end uret der går ud taler vi ikke om).
Måske en måde at undgå et kommende stigende prispres fra onlineshopperne, kan være et slags online medlemskab der giver købere adgang til oplevelser eller rabatter, så man på den måde alligevel kan give køberen en fornemmelse af at være i fint selskab.
Som en lille spinoff, nu hvor jeg sidder her kommer jeg til at tænke på den gang jeg gik fra mondeo til Audi, og skulle have den serviceret, og pludselig blev ført til et lækkert venteområde med god kaffe, corssainter mm. Der kan jeg da huske følelsen af at uuuh sikke en fin tysk bil vi har fået os her.
Tænker at følelsen er den samme ved at købe ur i en butik. Har selv kun købt mit jlc i en butik, et ur jeg jeg havde kigget efter noget tid, men var havde endnu ikke fundet en butik der ville sælge til den pris jeg var villig til at give, og pludselig en dag i en lufthavn, hvor jeg egentlig ikke rigtig havde tid til det, sagde butikken ja til at sælge uret til "min" pris, så dette køb var ret stressende da jeg var lige ved at misse flyet hjem til en julefrokost i DK :)
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Man kunne anlægge den vinkel, at hvis producenterne går over til online handle, bliver det nemmere for dem at kontrollere priserne, og dermed bliver konkurrencen mindre. Giver de store mærker rabat I deres online shops? Vil de gøre det fremover?
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Når jeg køber et dyrt ur, skal selve uret være så lækkert og stråle kvalitet i den grad at jeg ikke behøver at booste min handel med en kop kaffe, småkager, stille klassisk musik som baggrunds muzak og selve uret pakket i en gavepakke og serveret i en eksklusiv lille indkøbs taske.
Jeg er ikke i stand til at bedrage mig selv til at tro at alt denne cirkus er arrangeret for mine blå øjnenes skyld. Jeg ved at spillemænd skal betales og at det er mig som betaler dem...
Og nej, jeg er absolut ikke ligeglad med omgivelserne og med måden at få mit ur serveret, jeg synes bare ikke at "den fine indpakning" berettiger sig at selve varen er op til 25 - 30% dyrere end det er hos en udenlandsk Grey Market handler.
Men de som vil gerne betale et stak tusindkroner sedler for en kop kaffe, fortvivl dig ej - der vil altid være en dyrt og fin mærkeforretning tilbage for rene reklame- og PR grunde
Vh. John
(04-12-2017, 08:25 PM)ultoman Skrev: Jeg tror dette er en af de ting som disse luksus udmærker tit har på deres agenda.
Luksus er jo som regel forbundet med store avancer, hvilket IMHO også gør sig gældende for de fleste af de ure "vi" interessere os for.
Når man køber et ur i en luksusbutik, bliver man jo ofte behandlet som en royal, dejlige omgivelser, kaffe, boble, ekspedient der tager sig tid til dig mm. Alle disse ting er jo noget som vi mennesker jo godt kan lide, oplevelser som vi tænker tilbage på med en god fornemmelse i maven. I denne rus af god service betyder penge jo pludselig mindre.
Når handlerne så pludselig bevæger sig mod online, så er det jo svært at give køber denne samme fornemmelse ved købet, og pludselig er fokus på pris og uret langt større. I øjeblikket tror jeg stadig at langt størstedelen af omsætningen sker i de fysiske butikker. Den dag de omsætter mest online, så tror jeg prisen på urene kommer under et gevaldigt pres, hvilket jeg også tror de er klar over.
Men når nu jeg selv sidder og filosofere over det, så tror jeg faktisk at urindustrien står overfor en langt større krise, nemlig teknologien. En krise som ihvertfald for mig vedkommende har gjort at jeg ikke ønsker flere ure, men istedet fremadrettet vil køre efter pricippet, et ur ind mener også et ur ud. (at uret der så kommer ind, gerne er dyrer end uret der går ud taler vi ikke om).
Måske en måde at undgå et kommende stigende prispres fra onlineshopperne, kan være et slags online medlemskab der giver købere adgang til oplevelser eller rabatter, så man på den måde alligevel kan give køberen en fornemmelse af at være i fint selskab.
Som en lille spinoff, nu hvor jeg sidder her kommer jeg til at tænke på den gang jeg gik fra mondeo til Audi, og skulle have den serviceret, og pludselig blev ført til et lækkert venteområde med god kaffe, corssainter mm. Der kan jeg da huske følelsen af at uuuh sikke en fin tysk bil vi har fået os her.
Tænker at følelsen er den samme ved at købe ur i en butik. Har selv kun købt mit jlc i en butik, et ur jeg jeg havde kigget efter noget tid, men var havde endnu ikke fundet en butik der ville sælge til den pris jeg var villig til at give, og pludselig en dag i en lufthavn, hvor jeg egentlig ikke rigtig havde tid til det, sagde butikken ja til at sælge uret til "min" pris, så dette køb var ret stressende da jeg var lige ved at misse flyet hjem til en julefrokost i DK :)
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
Svar: 97
Tråde: 15
Modtaget Likes: 265 i 54 svar
Givet Likes: 63
Alle mine ure er enten købt brugt, eller som nye fra div steder i EU.
•
Svar: 50
Tråde: 6
Modtaget Likes: 6 i 6 svar
Givet Likes: 32
Jeg har lige købt over nettet. Helst ville jeg købe hos nærmeste forhandler, men da der var mange procenter at spare, så købte jeg i England i stedet. Ved forhandleren var uret 1/3 dyrere, og det var for meget for mig.
Men havde forskellen været mindre, så havde jeg nok købt ved min nærmeste forhandler.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|