Ekstrem test af dykkerure
Fint formuleret og jeg er helt enig Icon_+1
Svar
+1 Very well put.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Og så sandheden. Proff dykkere bruger stor set ikke dykkerure på deres arbejde. Andre styrer tiden for dem.
Der er sikkert 10 gange flere amatørdykkere som bruger dykkerure end de proff. I dag er dykkerure vandtætte mere end til 300 meter helt unødvendige. Det er et maskulin påfund, som sælger godt.
Svar
(03-03-2016, 09:16 AM)Avantismo Skrev:
(02-03-2016, 11:41 PM)runzuk Skrev:
(02-03-2016, 11:36 PM)Avantismo Skrev: Eller et Seiko til det halve  Icon_blink

Eksempelvis?

Seiko Japan Made Automatic Monster Diver SRP307J

Med skruekrone og en rating på 200 mtr er man dækket rigeligt ind til alm dykning med flaske..

Medmindre man er proffesionel erhversdykker, og så bruger man nok en dykkercomputer i stedet for.

(03-03-2016, 08:13 AM)runzuk Skrev: Vi bliver ikke enige

Hvem siger at vi skal være det ?

Du har ret til din mening og bør bare acceptere at andre ikke er enige. Sådan er det bare og det hører med til at debattere om vores elskede ure.

Du må acceptere at nogle synes at din elskede "yber" dykker verdensrekord ur er latterligt. Det bør ikke ødelægge din glæde for uret.

Det vigtigste er hvad du synes.

At sammenligne Victorinox og Rolex er helt ude i hegnet. De to mærker har vildt forskellig historie og indstilling til at bygge ure.

Når man køber et Rolex betaler man får en luksusvare. Til gengæld får man et utroligt gennemført og smukt produkt.

Skal man sammenligne (hvilket man ikke bør), så svarer det til at sammenligne en kokkekniv fra IKEA fra 50 kr med en japansk smedet kokkekniv til 2500 kr.

Begge kan fint skære stegen ud.

Icon_rygklap

Hvordan kan du sidestille et ur til små 28000 kr med Ikea? Totalt plat som udviser snobberi på højeste plan
Svar
så jysk, da?  Icon_rul
snobbekortet bliver trukket ofte, hva' Rune? selv mig har du udnævnt til rolex-snob  Icon_smil
det eneste rolex jeg har er en fake ( jeg burde vide det - jeg har selv faket det Icon_cool )
jeg har før prøvet at gi' dig lidt teknisk indsigt - det faldt ikke i god jord - så - - -

en præcisering an. Seiko's løsning på heliumventilen - de bruger en en-vejs læbetætning - 
(Seiko bruger hovedet - i stedet for bare at bøffe godstykkelser op & bore flere huller i kasserne)
Svar
IKEA laver udemærkede ting. Jeg har mange ting fra dem af. 

Et Rolex Deepsea 116660 ligger på over 80K

Jeg har ingen fine fornemmelser. 

Jeg går ligemeget med mit G-Shock som mit IWC
Mvh Kim 
[-]
  • Jens
Svar
Jeg er faktisk lidt fan af dig Rune og din entusiasme for de ure du finder "rigtige"
Men jeg syntes du glemmer at griben i egen barm, når du igen og igen bringer snob
Factoren indover de valg folk tager omkring deres ur.

Så syntes jeg faktisk du selv udviser snob tendenser bare med modsat fortegn
Og forenkler ting så de passer i det billede du mener er det helt rigtige.

Som Kim er inde på hvil med de valg du træffer/betaler for og finder rigtige,
Korstoget mod alle de ure du finder for dyre og fyldt med snob værdier,
Virker mildest talt urimeligt og unfair.

De ure kan være det helt rigtige ur for en anden,
Uden at personen lægger alt det negative i det som du syntes.

Peace. Icon_blink

Seiko bruger en pakning de kalder en L-seal som tillader den helium 
Der kommer ind i uret at slippe ud igen uden at komprimetere vandtætheden.

Genialt. Icon_Up

Andre bruger en helium skrue krone feks. Omega Seamaster,
Funktionen kommer rigtig i brug hvis man benytter et undervands fartøj for at komme 
Ned på store dybder, i en sådan operation er man nødt til at have et mix af helium og ilt
I fartøjet.

Har man så uret med på turen ned i fartøjet kan glasset poppe af når 
Man vender tilbage til overfladen= normal atmosfære
hvis uret ikke har en funktionel helium funktion.

Jeg har ure med begge teknikker og fortrækker Seikos system,
Hvor man ikke kan glemme at stramme noget, som en sagde færre huller i kassen. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Jens
Svar
Om man snobber eller ej....??

Det har nu aldrig kunnet få mit pis i kog om man elsker det ene mere end det andet og måske ligefrem dyrker det. Jeg elsker ure sådan generelt og i perioder går jeg totalt i selv sving og fatter ikke resten af verden ikke kan se det geniale i et ur jeg har købt (det er bare gas).

Dykkerure som er bygget til at modstå det ekstreme vil altid ligemeget hvor grimt det er, få mig til at smile over hele krydderen og jeg kommer aldrig til at forstå at vi går op i om et ur nogensinde kommer ned på de dybder, bare det at man kan lave en ur-kasse der kan holde til det tryk Icon_diver Icon_party
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Jens, KimT
Svar
Ingen over (under?) http://oceanictime.blogspot.dk/2015/09/h...diver.html
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)