03-03-2016, 09:36 AM
Fint formuleret og jeg er helt enig
|
Ekstrem test af dykkerure
|
|
03-03-2016, 09:36 AM
Fint formuleret og jeg er helt enig
03-03-2016, 10:13 AM
+1 Very well put.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
03-03-2016, 10:22 AM
Og så sandheden. Proff dykkere bruger stor set ikke dykkerure på deres arbejde. Andre styrer tiden for dem.
Der er sikkert 10 gange flere amatørdykkere som bruger dykkerure end de proff. I dag er dykkerure vandtætte mere end til 300 meter helt unødvendige. Det er et maskulin påfund, som sælger godt.
03-03-2016, 10:38 AM
(03-03-2016, 09:16 AM)Avantismo Skrev:(02-03-2016, 11:41 PM)runzuk Skrev:(02-03-2016, 11:36 PM)Avantismo Skrev: Eller et Seiko til det halve Hvordan kan du sidestille et ur til små 28000 kr med Ikea? Totalt plat som udviser snobberi på højeste plan
03-03-2016, 11:13 AM
så jysk, da?
snobbekortet bliver trukket ofte, hva' Rune? selv mig har du udnævnt til rolex-snob det eneste rolex jeg har er en fake ( jeg burde vide det - jeg har selv faket det jeg har før prøvet at gi' dig lidt teknisk indsigt - det faldt ikke i god jord - så - - - en præcisering an. Seiko's løsning på heliumventilen - de bruger en en-vejs læbetætning - (Seiko bruger hovedet - i stedet for bare at bøffe godstykkelser op & bore flere huller i kasserne)
03-03-2016, 11:25 AM
IKEA laver udemærkede ting. Jeg har mange ting fra dem af.
Et Rolex Deepsea 116660 ligger på over 80K Jeg har ingen fine fornemmelser. Jeg går ligemeget med mit G-Shock som mit IWC Mvh Kim
03-03-2016, 05:59 PM
Jeg er faktisk lidt fan af dig Rune og din entusiasme for de ure du finder "rigtige"
Men jeg syntes du glemmer at griben i egen barm, når du igen og igen bringer snob Factoren indover de valg folk tager omkring deres ur. Så syntes jeg faktisk du selv udviser snob tendenser bare med modsat fortegn Og forenkler ting så de passer i det billede du mener er det helt rigtige. Som Kim er inde på hvil med de valg du træffer/betaler for og finder rigtige, Korstoget mod alle de ure du finder for dyre og fyldt med snob værdier, Virker mildest talt urimeligt og unfair. De ure kan være det helt rigtige ur for en anden, Uden at personen lægger alt det negative i det som du syntes. Peace. Seiko bruger en pakning de kalder en L-seal som tillader den helium Der kommer ind i uret at slippe ud igen uden at komprimetere vandtætheden. Genialt. Andre bruger en helium skrue krone feks. Omega Seamaster, Funktionen kommer rigtig i brug hvis man benytter et undervands fartøj for at komme Ned på store dybder, i en sådan operation er man nødt til at have et mix af helium og ilt I fartøjet. Har man så uret med på turen ned i fartøjet kan glasset poppe af når Man vender tilbage til overfladen= normal atmosfære hvis uret ikke har en funktionel helium funktion. Jeg har ure med begge teknikker og fortrækker Seikos system, Hvor man ikke kan glemme at stramme noget, som en sagde færre huller i kassen. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
03-03-2016, 06:35 PM
Om man snobber eller ej....??
Det har nu aldrig kunnet få mit pis i kog om man elsker det ene mere end det andet og måske ligefrem dyrker det. Jeg elsker ure sådan generelt og i perioder går jeg totalt i selv sving og fatter ikke resten af verden ikke kan se det geniale i et ur jeg har købt (det er bare gas). Dykkerure som er bygget til at modstå det ekstreme vil altid ligemeget hvor grimt det er, få mig til at smile over hele krydderen og jeg kommer aldrig til at forstå at vi går op i om et ur nogensinde kommer ned på de dybder, bare det at man kan lave en ur-kasse der kan holde til det tryk Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|