Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Citat:Både ja og nej. Nu har jeg selv været i branchen i en del år og min erfaring er at når ens udgifter stiger er det svært at justere tilbage(specielt hvis der er kommet nye kontrakter hvilke der typisk gør hvert år) og hvis man prøver på det i nogen typer virksomheder kan det koste omsætning + personale og det er ikke sjovt at være et asocialt røvhul eller tag risikoen for mindre omsætning.
Mange brands justere også løbende på avance + mængde og valuta kan spille en rolle hvis du handler direkte i CHF.
Den Schweiziske ur industri har mistet en del af sin uskyld ved at være en forretning der skal vækste to cifret hvert år. For meget slipsedrenge mentalitet har taget over.
Men kan sige at det er som alt dernede kun drejer sig om penge. Lukkethed, skattely, beholdninger af jødeguld.
Dog er da nu lagt så meget pres på bankerne dernede så nu vil de ikke have et for dårligt ry med alle disse ting, så de er ved at åbne op. Det manglede også bare. Schweitz er jo ikke blevet rig på at være, hvad nogle vil kalde, moralske korrekte. Af de 3 urfabrikanter jeg har kontakt med er de ene fabrikant meget uenig i den økonomiske politik dernede. Hvordan befolkningen generelt ser på det ved jeg ikke.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(13-02-2016, 12:17 PM)stenstrupigen Skrev: Citat:Både ja og nej. Nu har jeg selv været i branchen i en del år og min erfaring er at når ens udgifter stiger er det svært at justere tilbage(specielt hvis der er kommet nye kontrakter hvilke der typisk gør hvert år) og hvis man prøver på det i nogen typer virksomheder kan det koste omsætning + personale og det er ikke sjovt at være et asocialt røvhul eller tag risikoen for mindre omsætning.
Mange brands justere også løbende på avance + mængde og valuta kan spille en rolle hvis du handler direkte i CHF.
Den Schweiziske ur industri har mistet en del af sin uskyld ved at være en forretning der skal vækste to cifret hvert år. For meget slipsedrenge mentalitet har taget over.
Men kan sige at det er som alt dernede kun drejer sig om penge. Lukkethed, skattely, beholdninger af jødeguld.
Dog er da nu lagt så meget pres på bankerne dernede så nu vil de ikke have et for dårligt ry med alle disse ting, så de er ved at åbne op. Det manglede også bare. Schweitz er jo ikke blevet rig på at være, hvad nogle vil kalde, moralske korrekte. Af de 3 urfabrikanter jeg har kontakt med er de ene fabrikant meget uenig i den økonomiske politik dernede. Hvordan befolkningen generelt ser på det ved jeg ikke.
De sidste hardcore hustlere efterlod Schweiz allerede i primo 80´ene. Den næste stop var caribiske banking destinationer som også er ved at blive "so much last year"...
Schweiz er ikke lukket i dette sammenhæng. Kun mentalitetsmæssigt: "Bedstefars rolig og tryg alpenland for pensionisttilværelse mit guten Manieren und Schnitzlen"
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•