Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
Jeg mener at man i Italien og Frankrig kan få bøder på 2x den oprindelige originale vares pris, for at indføre en kopi i såvel rejse som import form, hvis firmaet bag designet/trademarket/patentet vælger at køre sagsanlæg. Loven blev vist lavet for at værne og begge landes store produktion af luksus varer, og dermed undgå stor import af fakes. Om loven håndhæves aner jeg ikke.
/Mads
•
Svar: 899
Tråde: 88
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg har hørt at den lov håndhæves i Frankrig og Italien... Men det kan man jo også godt forstå, landets mærkeindustri taget i betragtning.
Vi ser det samme med designermøbler i dk, her må du ikke kopiere et design før 80 år efter det er udkommet (eller noget i den stil) og i f. eks. England må du efter 20 år... Det er derfor alle kopimøbler kommer fra England.
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
berg Skrev:Jeg har hørt at den lov håndhæves i Frankrig og Italien... Men det kan man jo også godt forstå, landets mærkeindustri taget i betragtning.
Vi ser det samme med designermøbler i dk, her må du ikke kopiere et design før 80 år efter det er udkommet (eller noget i den stil) og i f. eks. England må du efter 20 år... Det er derfor alle kopimøbler kommer fra England.
der kan sandeligt også indkasseres gode bøder i F.eks Hong Kong - for fake sager - ex købt i Kina - og de napper skam en del i transit, og ja de har en gang set på mit ur - på armen, så det forekommer. Tror de i HK meget gerne vil vise, at de arbejder ærligt for at beskytte de ægte producenter
vh
•