Svar: 348
Tråde: 28
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Gutten Skrev:tidligere ejer, har af uforklarlige årsager valgt at udtage batteriet da det løb tør for strøm.
Såmænd ikke spor uforklarligt. Nok er urbatterier (altså købt hos en smykkebutik/urmager el. lign.) af god kvalitet og risikoen for at de lækker inden for overskuelig tid ikke særligt stor. Men risikoen er der og vides det ikke hvornår uret skal bruges igen om nogensinde, men man gerne vil gemme uret fordi det er for godt til at smide ud og evt. senere vil give det væk eller sælge det, er det altså yderst fornuftigt.
Det kunne rigtigt mange folk godt lære noget af! Jeg har ikke tal på hvor mange ting jeg har købt hvor folk har efterladt batterier som har om ikke ødelagt apparatet, så gjort dets stand væsentlig ringere end det kunne have været i hvis brugeren havde tænkt sig om og fjernet batterierne! Og det gælder alle batterier uanset type og kemi. Nok er nogle mindre tilbøjelige til at lække end andre, men alle kan de finde på det - og især når de er tomme.
Men han havde nu gjort klogt i lige at skrive modelnummeret på en lap og binde på uret, komme uret i en selvluk pose med lappen etc.
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hej
Jeg har da været urmager i et par dage, og har stadig tilgode at se et Lithium batteri lække, men det er måske bare mig, og med hensyn til Citizen Pingo, er de gamle modeller dem med skruer i bagkassen forsynet med 3 batterier af typen 370 og den med skruebagkasse er forsynet med lithium 2016.
MVH Peter
•