|
Batteri til Citizen Aqualand JP2000? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71) +--- Tråd: Batteri til Citizen Aqualand JP2000? (/showthread.php?tid=75727) Sider:
1
2
|
Batteri til Citizen Aqualand JP2000? - Gutten - 08-05-2011 Jeg har desperat, prøvet at finde ud af hvilken type batteri der sidder i denne model, men uden held. Er der en der kan hjælpe mig med at fortælle, hvilket batteri der sidder i? Jeg har netop købt uret brugt, og tidligere ejer, har af uforklarlige årsager valgt at udtage batteriet da det løb tør for strøm. Uret er af den nye model, med skruelåg og ét batteri. Jeg ved godt at man bør sende det ind til Citizen og få det trykprøvet osv. osv. men uret skal i første omgang, kun bruges til hverdag og ikke dykning. Så jeg tør godt løbe chancen og bruge uret uden at det er trykprøvet og skiftet af en autoriseret citizen forhandler. Mvh Marc Re: Batteri til Citizen Aqualand JP2000? - Joepete - 08-05-2011 Velkommen til forum, Marc Jeg vil tro, at der i manualen til uret står, hvilket batteri der bør anvendes: [url]"http://www.dykcen.dk/PDF/Manualer/Citizen%20JP2000-08E.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.dykcen.dk/PDF/Manualer/Citiz ... 00-08E.pdf[/url] Nu ved jeg ikke, hvor i landet du bor, men urmager Halse i Horsens kan skifte batteriet i din Citizen, og samtdig trykprøve det for væsentligt billigere penge end Citizen gør. Jeg vil gætte på, at vi taler max 200 DKK. Selv om man lige nu ikke tror, at man får brug for uret til en svømmetur, så er det jo alligevel rart, at uret er "ready for action" - hvis tilfældet skulle være ude Dejligt ur, i øvrigt. Jeg havde selv forgængeren med tre batterier og påskruet bagkasse - verdens første masseproducerede ur med dybdesensor
Re: Batteri til Citizen Aqualand JP2000? - Kristofferj - 08-05-2011 Er der egentlig alarm i uret? Eller er det kun dybde og så tiden man kan se på det. Vh Re: Batteri til Citizen Aqualand JP2000? - Joepete - 08-05-2011 Der er alarm funktion, Kristoffer, sammen med lidt øvrige funktioner - det kan man læse om i manualen Re: Batteri til Citizen Aqualand JP2000? - Kristofferj - 08-05-2011 fandt det, mange tak. En af mine venner har sådan en med 3 batterier han ikke bruger, hvad er en fair pris for et brugt eksemplar Vh Re: Batteri til Citizen Aqualand JP2000? - Joepete - 08-05-2011 Det er svært at komme med en pris på uret, da den vil afhænge af urets optiske og mekaniske stand, ligesom en køber til uret nok skal være entusiast og kende urets historie, frem for blot at dømme det på alder alene Re: Batteri til Citizen Aqualand JP2000? - Gutten - 09-05-2011 Joepete Skrev:Velkommen til forum, MarcMange tak. Jeg har nemlig gennemlæst hele manualen. Det ville være idioti fra citizens side at skrive sådan noget i en bruger manual, det netop dette, kan virke opfordrerne for folk, til at gøre-det-selv. 200 er billigt for batteriskift og trykprøvning. Men transporten besværliggøre det nok en smule. Kommer fra København. Grunden til dette indlæg blev lavet var at jeg var lidt ivrig for at få uret i brug, så det var idag det skulle foregå. Jeg tog et smut forbi Fields jeg mødte min redningsmand. Han målte lidt, og fandt et batteri, hvor han desuden fixede det med en skrue der manglede. Super service! Og så for kun 60 kr. Synd jeg ikke husker navnet på forretningen, ellers havde jeg kunne anbefale dem herfra. Citat:Er der egentlig alarm i uret? Citat:fandt det, mange tak.Til sammenligning købte jeg et i noglelunde stand, dog med knækket rem (den hullede del) samt manglende batteri for 800 kr. Ny rem kostede 250 (uoriginal), og batteriet var til 60 kr. Så for et fuldt funktions dygigt Aqualand Classic JP2000 af den gamle model vil jeg umiddelbart mene at de 700-900 kr er et godt bud på en pris på uret. (Ret mig hvis jeg tager fejl) Uret er i mine øjne et brugs ur, som skal kunne tåle og blive brugt. Det blandet med historien bag uret, gjorde at jeg måtte eje det. Re: Batteri til Citizen Aqualand JP2000? - Gutten - 09-05-2011 Listeprisen på uret ligger på kr. 3499,- Visse danske internetsider har dog udsalgspris på ca. kr. 2799,- Og Ebay kan gør det billigere endnu. Men så kommer skattefar somregel og hiver sin andel i hus. Re: Batteri til Citizen Aqualand JP2000? - Joepete - 09-05-2011 Det er nu lidt underligt, at der ikke af manualen fremgår, hvilket batteri, der skal anvendes. Jeg kan sagtens forstå argumentationen for, at det så kunne foretages af en uautoriseret, men den holder dog ikke helt i min verden. Det vigtigste må jo trods alt være, at ejeren kan få uret igang og til at virke, og så må det jo også være ejerens ansvar at tage vare på uret i alle henseender, også ved batteriskifte. Desuden, så ligner det ikke de japanske producenter. De er ofte meget grundige. Måske det fremgår af urets bagkasse, hvilket batteri der skal monteres ? Det gør det på en Seiko, men om det er ligeså ved Citizen, er jeg ikke klar over ... Re: Batteri til Citizen Aqualand JP2000? - Lars - 09-05-2011 Nu er det jo lige det ved det, at når uret forlader fabrikken og kommer i brug hos kunden.... så er der jo et batteri i uret, når det så ikke duer mere kommer man jo selfølgelig et nyt i uret Så hvor er problemet Nååårh jo ham der tog det gamle ud og ikke skrev i bagkassen hvilket batteri der skal være i uret... Men godt at der er nogle der kan bruge femøren og regne sig frem til hvilket batteri der skal bruges... Ø og højden giver hvilket batteri der skal bruges. Enkelt og lige til.... eks: Ø=20 mm, Højde 1,6 mm = lithium batteri 2016. Hvor svært kan det være, men nemmere hvis det nu var blevet skrevet med en spritpen i bagkassen... |