09-05-2009, 10:57 AM
Rolf Skrev:Jeg tror at der er en del adfærdspsykologi på spil her. På DBA og andre fora er man tit og ofte gemt bag et psyodonym og man står ikke ansigt til ansigt med med den man skal handle med. Det giver mentalt nogle frihedsgrader i forhold til hvad god adfærd er, hvilket gør det nemmere at skambyde o.lign. Altså overskride nogle adfærdsmæssige grænser, som man aldrig ville gøre ansigt til ansigt.
Rolf
Jeg tror du har ret. Hvis man læser kæden af svar på DBA er der ikke langt til, at kæden hopper af.
Min personlige holdning er - sætter man en ting til salg - lige fra ure til gravkør - må man tage stilling til bud. På trods af diverse lowbids så koster det vel ikke noget, at gi et ordentligt svar. Man ser jo sælgere og købere der hurtigt er ude med den verbale hammer.
Men når det er sagt - når så "the lowbidder" fortsætter den samme sang i diverse mails - så undlader jeg at sende et svar. Jeg satser her på selverkendelse. Han/hun kender godt svaret! Det koster både tid at læse - men også tid at skrive en mindre uforskammethed. Sjovt nok læser man engang imellem at man ikke vil bruge tid på en lowbidder. Jeg vil da hellere bruge tiden på at skrive et relevant svar - såsom et kontonummer så køber kan sende pengene
Hilsen
Morten

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)