Uret der bliver på armen!!
#11
Citat:Jeg havde i mange år inden jeg fik min 5512 haft en nyere sub med safir glas og det var sager.
Jeg tog så den svære beslutning at sælge min 5512 og så købe en Sea-dweller istedet, et valg jeg aldrig har fortrudt.

Bare lidt nysgerrig...hvorfor har du aldrig fortrudt???

MVH
Lohse
Svar
#12
er min hvide S/S daytona og GMT master 2 (da jeg rejser meget), har deudover vaeret igennem Seadweller (som jeg savner), Seamaster (har alle ikke det), en Baume & Mercier cronograph (mit foerste rigtige ur), PAM001C (jeg elskede designet og stoerrelsen, men kunne ikke leve med et ur til 20K og ETA som i et 6k ur).

Derudover har jeg et OMEGA Geneva fra 1951 som jeg har arvet og faaet total renoveret hos omega. Det beholder jeg ogsaa

Naeste projekt er helt nyt opdaget. Den ZENITH som Mads G. viste er det naeste det er helt sikkert og saa er der den Seadweller som jeg savner + JLC + Partek P osv osv osv osv

Hilsen

Bjoern
Svar
#13
Jeg går absolut mest med min Zenith også. En Zenith ElPrimero Rainbow
(opkaldt efter et ældre amerikansk skib Rainbow) - ligsom den tidligere viste DeLuca, med screw down crown og pushers (så er vi et sted mellem 1992 og 96), men til forskel fra DeLuca med sorte subdials. Jeg tror det er den væsentligste forskel på DeLuca og Rainbow, at subdials har afvigende farve hos DeLuca og samme farve som skiven hos Rainbow. Jeg holder også af kæden, som jeg selvfølgeligt ikke har noget ordentligt billede af.
vh John H
İmage
İmage
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#14
Hej Lohse...!!!

Du spørger hvorfor jeg aldrig har fortrudt mit køb af sea-dwelleren.
Det svært at svare på, men jeg tror det hænger sammen med at som skrevet tidliger var glad for min sub med safir glas. Jeg har nu igen et glas med safirglas og det er en befrigelse ikke at skulle tænke på hvad man foretager sig med uret på armen.
Da jeg gik med min 5512 skaulle jeg hele tiden tænke mig hvadjeg lavede for ikke at komme til at skramme det, bare det at skulle en tur ud med skral i skakten kunne være en belastning for min 5512.

En anden ting som gør at jeg er meget glad for min dweller er at jeg havde en meget behagelig oplevelse da jeg købte det.
Jeg handlede med en meget seriøs mand som virkelig behandlede ordentlig.
Når man har en virkelig aha oplevelse med en handel, så bliver man også mere glad for sit ur.
Håber at det var et svar du kan bruge til noget.

Hilsen Kjeldsen
Svar
#15
Jeg holder mest af mine Zenith ure. Jeg går dog sjældent med dem, da jeg har nok af hverdags-ure at vælge imellem. Mit Omega Constellation GMT (1993) finder dog også plads på armen ret ofte. Jeg tror ikke, der er nogle af mine "high-end" nuværende ure, som jeg kunne finde på at sælge. Næste "projekt" bliver en De Luca med hvid skive eller en Rainbow G/S med blå skive.

İmage

Mvh.
Svar
#16
Efter jeg fik mit Kobold SEAL for lidt over 1/2 år siden har jeg næsten ikke gået med andet....
Svar
#17
Jeg har efterhånden mange ure, men ingen af dem agter jeg at sælge.
Mit foretrukne er nok IWC Ingenieur ref.nr. 3521 med det gode urværk JLC cal. 889/2.
Alle mine ure har en historie - min historie, altså - om hvordan, hvorfor og hvornår jeg købte uret. De er alle mine meget kære ejendele.
Et at mine ure indtager en helt unik plads: Mit Rolex Date med jubilee-lænke, ur og lænke i guld/stål. Og det er fordi, dette ur var det første rigtige (dyre) ur, jeg købte. Med dette ur betrådte jeg den ur-sti, som efterfølgende har kostet en frygtelig masse penge.

Mit nyligste køb er et Omega Constellation i helstål og i noget nær MINT condition, uret er fra ca. 1966. Det er mit første Omega-ur overhovedet, så det har for tiden al min opmærksomhed. Jeg nænner bare ikke at gå med det til daglig - kun til fint dress-brug/flashing

I skrivende stund bærer jeg mit første ur - Rolex Date. Det ur slipper jeg aldrig, ej heller mine øvrige ure.


Bedste ur-hilsner fra

Stefan Garvig
Svar
#18
Det var da hyggeligt at se så mange Zenith fans på vintageure.

Jeg kan så blot stille mig op i køen:

Der skiftes mellem disse to dagen efter/før fuldmåne.

Zenith Chronomaster med guillocheret sølvskive og sort croc-rem og
Zenith El Primero De Luca med hvid skive/sorte subdials.

Chronomaster er en dresskronograf med mange klassiske komplikationer som månefase (derfor skiftningsfrekvensen)

De Luca'en er en sportskronograf som, sammenlignet med eksempelvis Rolex Daytona har dato, 1/10 sekund på stopur og dykkerkrans uden at det går ud over designet. Et undervurderet ur, efter min mening

Begge ure med Zenith's eget El Primero kolonnehjulsværk, som har været brugt af bl.a Rolex og Panerai og. Efter 35 år helt fremme er det stadig det værk, der danner basis for de nye og kostbare Zenith kollektioner.

Det bliver spændende at se, hvad deres staying power er, når jeg realiserer min plan om et Seadweller, som også er populært her, kan jeg se.
Svar
#19
Det bliver mit Panerai Pam 89, der bliver på armen, fedt ur i titanium Icon_e_biggrin
Svar
#20
Mit ur på armen når jeg dyrker sport (langdistanceløb) samt til anden fysisk aktivitetet såsom havearbejde er et POLAR-pulsur model X-trainer Plus. Uret har fulgt mig gennem mere end 5 år, og er helt problemfrit og opfylder til fulde sit formål.

For knap 2 år siden, udskiftede jeg min gamle Rolex Sub fra 1975, med et SD. Det eneste jeg har fortrudt i den forbindelse, ar at jeg desværre solgte min gamle Rolex. SD er uret som bare er 100% perfekt. Det lyser langt væk af kvalitet, er ekstremt let at aflæse. Har den helt rigtige størrelse (ikke noget med at det er stort bare fordi moden nu tilfældigvis foreskriver det). Og det er en pragtfuld fornemmelse at tage det på, efter have have haft et plastic-ur på armen.

Og nu til min hvide SS Daytona. Dette ur er så smukt, at man næsten får tårer i øjnene når man ser på det. Til forskel fra SD , kan man næsten ikke mærke man har det på armen, på trods af, at vægten ikke er så forskellig endda. Dette er efter min mening toppen af kransekagen og det bliver kun båret ved helt specielle lejligheder.

Min SD og Daytona skal aldrig sælges, men viderebringes til mine 2 pragfulde tvillinge børnebørn, når den tid kommer.

Gustav
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)