longbear Skrev:@max
Superflot arbejde. Hvad gjorde du nede ved spænde-enden, jeg mener hvordan afsluttede du din dobbeltrem på spænder.
Når jeg ser dit resultat for jeg helt lyst til at prøve selv, for det nævnte værktøj har jeg/alle jo liggende - men tiden har jeg nok desværre ikke.
/longbear
Jeg har altid haft en underbevidst "split alt inden for 50 cm til atomer" effekt når jeg ikke laver noget med hænderne. vi har prøvet med alt fra puslespil til modelervoks uden held.
efter jeg fandt interesse i ure medfulgte der en interesse for "hvor billigt og simpelt kan jeg gøre det" og det er især kommet ved at lave urremme. for mig ligger det sjove i det simple arbejde. hvis jeg kunne ville jeg købe alt det værktøj der nu skal til for at komme op på samme niveau som martin laver, men det er også sjovt at se hvor langt man kan komme med forholdsvis simpelt værktøj.
Når jeg arbejder med remmene, er det som regel når jeg kommer hjem fra universitetet og er helt bombet i hovedet af retsteori og §-knep*eri og bare har behov for at bruge mine hænder
her er lidt bedre billeder
Herunder kan man se en fejl jeg lavede, længden af remmen blev for kort, og kunne derfor ikke lave et "overlap"
Det var ikke verdens bedste (eller nyeste) læder jeg brugte, og når man glemmer at fugte læderet inden man begynder at arbejde/bøje det kan det sprække som man kan se her
Har også måtte lave to nye huller i remmen. min hånd blev blå af blodmangel hvis jeg havde det på i mere end 30 min. desværre kom jeg til at lave hullerne oven i en af syningerne, så nu skal det sys om
Næste projekt: Dress rem
hvilken farve skal syningerne være? tænker enten mørkeblå eller hvid?
- Max