DIY læderre
Hej alle

Så blev jeg færdig med eksamner (5 stk) og havde derfor lige brug for at bruge hænderne i stedet for hovedet

Da jeg i fødselsdagsgave havde fået en ordentlig stak læder blev projektet til en urrem, inspireret af tykke/bulky remme til eks Panerai

Værktøj brugt:
Hobbykniv
Dremmel
Lineal
Loddekolbe
Synål og tråd
Pincet
Hultang
Sandpapir
Skopuds

Læderet blev skåret i den rigtige størrelse og længde (læderet ligger dobbelt) og blev tilpasset til de 20mm mellem hornene og spændet på 18mm. Pincetten blev brugt med et stykke læder imellem yil at lave fordybningen til syningerne og dremmelen til huller mv. Efterfølgende blev enderne og hullerne brændt med loddekolben, slebet og hele remmen fik en gang skopuds og fedt til at give det en lidt mere blød og rustik følelse.

Jeg er på ingen måde god til at arbejde med læder, og har slet ikke alle det værktøj eller farve mv. Som normalt er påkrævet

Resultatet:
İmageİmageİmageİmageİmageİmage

Håber det måske kan give lidt blod på tanden for andre at prøve en hjemmelavet rem

- Max
Svar
That looks like it could last longer than the watch . Well done Icon_e_smile
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Som Willy sagde, det ser fandme godt ud. Regner med jeg begiver mig ud i lign. projekt i sommerferien Icon_e_biggrin
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Jo tak Icon_e_smile og god fornøjelse, jeg hyggede mig gevaldigt med det. Hvis du skulle have nogle spørgsmål er du velkommen til at smidde en besked. Det kan godt være jeg ikke har arbejdet med læder de sidste 20 år, men har da gjort mig lidt erfaring efter et par fejlslagne forsøg. Eks. Skal man altid huske at afmærke hullerne inden man syer når det er to huller, som her, der skal laves, det glemte jeg på denne rem, og betød at hulmadkinen snuppede en del af syningen. Derudover er den blevet lidt for stram, og to huller af samme størelse Frygter jeg gør den for løs
Svar
Tak for tips. Vil helt sikkert droppe en besked, når tiden til projektet er der Icon_e_biggrin det var en stor hjælp du også skrev hvad du har brugt ad værktøj Icon_e_smile
Svar
Hvor er det bare blevet flot. Fejl gør vi alle i starten så det er bare om at klø på. Det kræver heller ikke den store invistering af lave dine remme selv.
Sidste år så jeg AOF havde et kursus i læder så man kunne lære at lave remme mm. Desværre var det om formiddagen så det kunne jeg ikke pga. jobbet. Dit indlæg Brauer, minder mig om at jeg i år skal have bygget det hobbyrum færdigt.
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Tak tak, glemte at skrive at der skulle bruges noget ret dyrt speciallim til læderet. Det hedder "trælim" og koster helt op til 56,50 kr Icon_cool
Svar
Hvad tror du ca. Omkostningerne var ?? Icon_e_biggrin
Svar
Man kan købe læderstrimler i 25mm til ca. 40 kr. Resten er værktøj, men det meste af det er jo noget man har i forvejen. Så er der selve spændet, jeg havde det i forvejen men ellers kan de købes rimeligt billigt på ebay.co.uk
Svar
Super. Tror også "hyggen" med det, er prisen værd.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)