TAG Heuer Carrera "Fangio"
Igår fik jeg denne TAG Heuer Carrera hjem. Den er lavet for at ære en af motorsportens helt store navne, Juan Manuel Fangio. Uret kom i anledning af 50 året for Fangio´s 5. og sidste Formel 1 sejr i 1957. Carrera modellen har altid været tæt knyttet til motorsporten, og det er jo en historie, som man hos TAG Heuer gerne vil blive ved med at være associeret med, hvorfor en limiteret udgave som denne "Fangio" jo er en del af markedsføringsstrategien.

Nu skal alt jo ikke fortabe sig i historien, og da slet ikke, når jeg med dette ur i hånden har en helt klar fornemmelse af, at uret er en klar anbefaling værd Icon_e_smile Et ur som dette vil til hver en tid få min anbefaling med sig på følgende baggrund:

Fin, enkel og behagelig kassefinish
Fantastisk skive i anthrazit, som chancerer rigtig flot ifht lyset
Dressy uden at være bling
ETA 7750 automatic værk, som er både robust, pålideligt og præcist
Flot, behagelig lænke med kraftige og massive led
Signeret krone med smukke runde "retro" pushere
Chrono visernes yderste del er forsynet med rødt - fin og sporty detalje

Skivelayoutet kan man jo altid diskutere frem og tilbage, men jeg synes, at dette layout er både diskret, sporty og elegant på samme tid. Chrono funktionerne er let "gemte" i baggrunden så time- og minutviserne fremstår som værende "forrest". Uret er dermed let og hurtigt at aflæse.

Jeg skal bruge uret til "pæn", dermed ikke et ord om vandtæthed - eller her skulle vist siges "dryp-sikkerhed" Icon_e_wink Icon_razz Uret er kun 41mm bredt, men syner større, da kransen er ret smal, og skiven går helt ud til kransen. Både højde og tyngde er også med til at få uret til at virke større end de 41mm, som er "officiel" angivelse.

Og lad os så få lidt billeder Icon_e_smile Billederne kan i øvrigt klikkes op i stor størrelse, og så åbnes i et fuldt vindue for at se dem i stort format.

Den flot chancerende skive er lidt svær at fange, men jeg tror det lykkedes nogenlunde her:
İmage

Lænken er både flot og behagelig
İmage

Jeg er vild med, at TAG Heuer har monteret disse små runde "retro" pushere Icon_e_biggrin
İmage

Nogle vil helst nøjes med glasbagside med kig ind til smukke værker, imens andre godt kan lide at se alle former for mekanik
İmage

Det sidder både godt og behageligt på håndleddet
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Flot og lækkert ur. Hvornår skal du af med det igen? Icon_e_wink
Svar
Tillykke med klokken John, det er et rigtigt dejligt ur. TAG Heuer Carrera var mit første "rigtige" ur, det var næsten magen til dit, blot med helt sort skive.

God weekend Icon_e_smile

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Fedt ur John. Skal det allerede sælges igen? Hvor bred er lænken?
Svar
Hejsa.

Ved godt det er en gammel tråd, men prøver lykken.

Ville du være interesseret i at sælge uret? Hvis det står flot, og du fortsat har papirer mv. Vil jeg gerne byde 15.000kr.

Venlig hilsen

Henrik Hansen
Svar
Hej Henrik

Jeg beklager, men uret er for længst solgt. For tiden er der mest dykkerure i min urkasse, men Fangioen husker jeg stadig tilbage på med glæde - og heldigvis har jeg billederne af den endnu Icon_e_wink

For en god ordens skyld skal det måske nævnes, at her på forum er det ikke god stil at handle ure i tråde. Hertil har forum sin "moderside" ([url]"http://www.vintageure.dk">http://www.vintageure.dk[/url]), hvor ure og tilbehør sættes til salg Icon_e_smile

God jagt på dit kommende ur!
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)