Hvordan holder i liv i jeres forhold...
Jeg har det lige som dig, der er altid et ur med en gul føretrøje som, hvis ikke jeg passer på Icon_blink , ville gå med hver dag.

Så nogen gange så er det næsten mere "tvang" at jeg tager et andet ur på, tror jeg føler jeg har behov for at retfærdiggøre den relative store værdi som urene har.

Ved ikke om man kan kalde det et fif, men man kan jo prøve at holde to ure i live (hvor man ikke behøver optræk), så er man jo, afhængig af gangreserven, nødt til at skifte relativt ofte. Icon_smil
Svar
Jeg har kun et ur, så det er ret nemt. Er så småt begyndt at kigge efter et mere, alternativt et til min kæreste.

Er der nogle af jer som har puls ur som I også går med? Min kæreste går altid med hendes puls ur, og jeg overvejer et til min træning. Jeg er bange for det ville betyde at jeg lod mit pæne ur blive hjemme. Og det var bestemt ikke ide'en med at have det.
Svar
Der er vel to svar...skift mellem urene...eller gå skamløst til næste niveau...;-)

İmage

Hilsen,

Claus

[-]
  • T.Hansen
Svar
Om at have to "daily beaters":
Med de "dyrere" ure er der ikke nogle problemer. Jeg lover dog for mig selv ofte at nu skal der bruges lidt bredere fra Rolex-kassen... Det lykkedes så aldrig. Jeg tvinger mig selv at have GMT II på nogle dage, samme med Sub´en (16610), en af de gamle Datejusts og så - når det går rigtigt vild til, har jeg min 5513 eller 5512 på en dag eller to. Så er jeg tilbage med 14060M; No Date Sub.
Men - ingen problem her.

Smertets barn viste sig at være en SKX007 som var moddet til MM300. Begge to fra Seiko - hvis nogen skulle være i tvivl.

Jeg blev forelsket i en MM300 (Seiko Marine Master 300) et par år siden men der var nogle no-goes ved sagen.
- 1: Monoblock urkasse - man kigger ikke hos sin urmager og får ham at skrue gangen lidt op. Uanset hvor sjældent det så sker i virkelighed.
- 2: Manglende safirglas. Ingen forklaringer nødvendige ?  
- 3: Manglende kronebeskyttere - mest lille æstetisk detalje men af vigtighed jeg anede ikke der var og som overtrumfede det tekniske.
Nu er alle tre undskyldninger, noget man burde kunne leve med eller få fikset, men når hele hulabaloo med de her absurd dyre ure, = ure som koster mere end, la os sige, kr.5.000 som brugte, er for 75% (mindst) et spørgsmål om forestillinger, skal detaljerne være OK.
Jeg kom ikke at købe et nyt SBDX001.

Jeg surfede på broderfolkets hjemmeside - faktisk den meget gode TimeToTalk: http://timetotalk.se/ - brugtpriserne er ofte lidt mere realistiske end her og toneklang noget mere dannet, hvis den slags skulle have interesse...
En af deres GoodGuys-sælgere, Gert, havde et-par moddede SKX007´r til salg for et-par tusinder.
Hvad fik jeg så ?  Et SKX007 som var moddet til MM300.
Moddet med chapterring, MM300 skive og visere.
Et ur med yderst billigt mekanisk automatisk arbejdshest af et urværk - helt uden safir glas, uden hack og urkasse med med kronebeskyttere. Og den vigtigste: Normal bagkasseåbning - ingen Monoblock urkasse her !
Jeg blev med det vuns (gen-) forelsket. Her var uret jeg havde savnet, uret jeg syntes var cool, ikke dyrt at beholde, nemt og billigt at modde og var meget nemt at sælge videre; der findes en subkultur som dyrker moddede SKX´er, producerer og sælger moddingsdele mm.
Så er der vist ingen problemer - oder ??
Jo, i min barnlig iver ville jeg vise klokken frem på vores site. OK, folk ved at jeg bider fra mig hvis dirret nok og derfor blev sagen ikke direkte jordet, her brugte man den famøse "jydsk ironi" og fortalte på omveje om fakes etc. Jeg bliver absolut ikke ked af det nemt og godt for det fordi mine timer gik med at korrespondere med vores kære medlemmer og debattere sagen med dem. "Frankenwatch" var nok den beskrivelse, vi blev mest enige i.
Allerede en absurditet pga. at japansk ure som koster op fra kr. 2.500 er tekniske gismoer som IMHO ikke er værd at kopiere - jeg ved dog udmærket godt at de kopieres. I vores verden har disse ure ikke nok prestige for at kopiering ville være rentabelt.
Så, før jeg smider billedet af mit mit gammelt 14060M sammen med SKX007´en på, ville jeg lige lette hjertet.

Og yes, for det mindste det er bevist at man kan sagtens blive glad af sit ur fra prisklassen "nul-komma-hat". PT. går jeg 2/3 af tiden med mit frankenwatch Seiko.

Mvh. John

İmage

İmage

İmage
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)