Hvordan holder i liv i jeres forhold... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81) +--- Tråd: Hvordan holder i liv i jeres forhold... (/showthread.php?tid=81005) Sider:
1
2
|
Hvordan holder i liv i jeres forhold... - onkeldunkel - 09-03-2016 ...til jeres forskellige ure? Mit problem er, at jeg altid har en favorit og så går jeg med det ur hele tiden. Jeg startede med et IWC Portoguese (3714-01), som jeg gik med hele tiden. Så købte jeg et IWC Aquatimer (3719-28), som jeg virkelig blev glad for og det gik jeg med næsten hver eneste dag i 5 år. Mit Portoguese blev så kun brugt sjældent. Nu har jeg lige købt et IWC Spitfire Chrono (3878-02) og så ligger de andre to i skuffen. Hvad gør i? Man har jo altid en favorit/stjerne i "samlingen". Sælger I så dem i ikke bruger for at købe nye og dermed få gnisten tilbage i forholdet? :-) Sv: Hvordan holder i liv i jeres forhold... - jazzman - 10-03-2016 Jeg bruger mine ure 1 mdr ad gangen og skifter så til et andet. I starten mest pga vintage ure med ingen quick set af datoen men nu er det bare blevet en vane. Skiftene går mellem kronografer - dress - diver. Hvordan holder i liv i jeres forhold... - KimT - 10-03-2016 Jeg har lidt ure som aldrig skal nogen steder hen og så et budget til ure som løbende bliver flyttet rundt for at prøve noget forskelligt. Med hensyn til intervaller som de bæres i, er der slet ikke noget system i det og jeg kan nogle gange gå med det samme i flere måneder. Andre gange skifter jeg flere gange om ugen, men det besværliggøres lidt af at urene opbevares i banken - som dog ligger meget tæt på min bopæl. RE: Hvordan holder i liv i jeres forhold... - Miwes - 10-03-2016 Som engang en jæger sagde "jeg har kun brug for en god kniv" og sådan er det vel også med vores ure. Men virkeligheden er en anden og ret hurtigt får man lidt flere ure og måske ligefrem til forskellige gøremål. Jeg ville aldrig kunne nøjes med et ur, men oplever stadig at få den tanke, at det ville være fedt at man lige havde fundet drømmeuret og være fri for at skifte rundt og når man havde taget det ene ur på, så ville man egentlig hellere have et andet på. Min opfordring vil være at beholde de ure man har haft glæde af og kan man gå med samme ur i fem år, så er det en keeper og kommer der flere ure til er det jo bare en win win. RE: Hvordan holder i liv i jeres forhold... - onkeldunkel - 10-03-2016 Jeg ville ikke kunne køre efter et fast skema, men egentlig en god måde at komme alle urene igennem :-) Tanken med at have nogle keepers og så en pulje der udskiftes kan jeg godt lide - ville så bare ønske at jeg var faldet for et andet mærke end IWC :-) Men jeg skal nok til at udvide min horisont og det er allerede så småt begyndt at ske efter jeg startede med at følge med herinde :-) Og Miwes - jeg kan godt lide din pointe med at hvis man har kunnet gå med et ur næsten hver dag i 5 år, så er det en keeper... Tak for input - jeg hører gerne fra flere - synes det er meget sjovt at høre hvad andre gør :-) RE: Hvordan holder i liv i jeres forhold... - willy - 10-03-2016 We are all different in this respect.Some change their watch 2-3 times a day,others once every 10 years.Instead of keeping your other watches in the dark,why not exchange or sell them for other watches?This way you can try new brands and watches all the time.The older IWC watches are classics,i personally like very few of the newer models.You could for example get a dress watch by JLC or AP-VC etc etc. Hvordan holder i liv i jeres forhold... - jacobzimmer - 10-03-2016 Nogle gange går jeg med det samme ur i et par dage ad gangen. Andre gange kan jeg godt finde på at skifte når jeg er hjemme :-) Får jeg ikke et ur brugt, bliver det solgt. Undtagen en bestemt keeper jeg har. Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Hvordan holder i liv i jeres forhold... - Clubman - 10-03-2016 Jeg bruger mine ure 1 uge af gangen og kommer på den måde alle de "normale" ure igennem. Arvestykker(vintage) bruges kun til familie tam tam, den éne dag af gangen. Skifter fredag(der kan jeg nå ned I "boksen") og ud fra en fast liste Omega-Omega-Rolex sorteret I forskellige modeller(dykker, kronograf, dress) og farve(sort, blå, mm) så det ikke bliver det samme RE: Hvordan holder i liv i jeres forhold... - Stensbjerg - 10-03-2016 Jeg har mit fast arbejdes ur (beateren) Står dagen kun på møder kommer et af automatikkerne dog på. Ellers tager jeg blot låget af winderen og tager en af de 2 muligheder der er, de er begge købt fordi de giver mig den rigtige glæde og de dækker ifølge min opfattelse ur behovet til alt slags tøj. Her er hvad der kigger tilbage hos mig pt. Hvordan holder i liv i jeres forhold... - T.Hansen - 10-03-2016 Har absolut ikke noget system eller nogen form for planlagt rotation, det afhænger udelukkende om lyst og dagens program. Det kan dog til tider være problematisk, da urene befinder sig i bankboksen. Men vi vel alle en eller flere favoritter som dækker de forskellige behov :-) Jeg nyder derimod at åbne boksen for at pusle og vælge uret som skal forkæles med lidt armtid - lyder crazy I know, men det er ren balsam til sjælen i mit tilfælde :-) Sendt fra min HTC One max med Tapatalk |