Breitling Navitimer fra 1963
De lever begge op til standarden i min personlige samling, John's har været en del af den i flere år, og Søren's kunne også sagtens have været det.

/ Kurt B

Citat:
Jeg har fået en Breitling Navitimer 806 - fra 1963  Det var den eneste årgang som kan tilfredsstille mine 3 hovedønsker:

Beads of Rice bezel. Hvide subdials (de rent sorte er ældre og for nogen finere og superlækre, men æstetisk er jeg til de hvide subdials som den Navitimer jeg husker og Aopa på skiven. Dertil et ikke årgangs afhængigt krav:Original tritium i visere og på skive.
Første billede er stjålet fra Kurt Brøndum, hvis nogen kender det igen fra hans glimrende artikel her på sitet - med hans tilladelse, og årsagen er, at billedet helt enkelt er med der også.

Citat:
Jeg vil også meget gerne sige tillykke med det meget flotte "nye" ur John - og så skal jeg hilse fra storebror!!  

Jeg syndes det er lidt sjovt for her har vi et tydeligt eksempel på det der blev diskuteret i tråden om forskellen på en ursamling og en samling ure.
John du går efter en helt speciel model som indfrier dine krav mens jeg købte den der bare sprang i øjnene og ikke ville ned i kassen igen. Jeg sad med din i hånden men det var 62'eren der måtte med til Jylland.

Vh Søren
Svar
Jeg var en tur i Bagsværd og besøge John Hanover......

Og det er en fantastisk flot Navitimer. John åbnede kassen og jeg fik en rundvisning i værker og hvad der netop kendetegner denne kolonnekonograf sammenlignet med andre fine kolonnekonografer. Værket står super smuk og det er en fornøjelse at se på - og man kan faktisk se længe på det. Lidt som med et kunstværk, man finder nye detaljer hele tiden.

Jeg må igen konstatere at bileder er en ting, men real life stikker det med flere længder.

Det er da iøvrigt måden at lære mere på! Besøg en mand som ved noget om noget og så slå lyttelapperne ud og have øjnene med sig.

Nu blev det hele nok heller ikke mindre spændende af at jeg selv har kigget langt efter en Navitimer i flere år, så det skærper jo sanserne.

Tak for en super hyggelig aften. Jeg ved langt mere om Navitimere nu - og især mere om kolonnekonografer.

Hvis nogen er seriøst intereseret i emnet er sådan en aften bestemt inspirerende.

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Jeg var en tur i Bagsværd og besøge John Hanover......

Og det er en fantastisk flot Navitimer. vh Baun
Ja selv tak og JA den er rigtig fin - også i motoren, ren og ordentlig med gode kræfter - Hyggeligt absolut - Jeg nyder den- det er noget af det smukkeste på armen synes jeg
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Baun og Hannover

Baun kommer over til mig på et tidspunkt, og vi har aftalt at han fotograferer mit ur, og det bliver med alle numre synlig, så alle kan få syn for sagen, så jeg må åbne mit ur, så vi allesammen kan se at mit ur nok er fra 1964 af. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)