Omegaur skal sælges
#11
Speedy Skrev:
hannover_dk Skrev:Du skrev forgyldt - men så vidt jeg kan se er Bauns første en gold-cap - og det vil jeg mene går højere end forgyldt, så det vil være af betydning. Mit gæt - hvor forgyldt i pæn stand (guld sider og kun bunden i stål) er at du kommer til at ligge længe med den til 5.000 og 3.500 er nok et hurtige bud - men YES lad os se lidt billeder, op på photobucket med dem og kopier IMG linien ind her, så ser vi jo
vh


Tager jeg fejl når jeg mener at Omega ikke har lavet forgyldte kasser?
Mener kun de laver;

-Stål
-Guld/stål (guldkappe)
-Guld 14/18 karat

Og 5 af de lange vil jeg mene du kommer til at kigge langt efter med den beskrivelse du giver, men man skal jo aldrig sige aldrig!
Jep de har skam forgyldte - også i Geneve - bare et enkelt ex, men der er masser:
http://www.omegawatches.com/cu_vintage/main.php

Forgyldt ligger nederst i pris rækken i mine øjne. (til tråd starter - hvis det er stål bagside, kan du udelukke rent guld - så er der forgyldt eller gold cap tilbage. Forgyldt er med et tyndt lag guld overalt - pånær bagkassen - gold-cap er en kraftigere guld kasket, men den har stål at se på siderne og bag på hornene (det sidste kan forgyldt også ha, men så er det jo slid))
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#12
Men der findes mig bekendt ikke Seamaster De Ville der er double - de er guld på stål....så det er din selvfølgelig også - prisen er dog stadig ca 4 K. Jeg var opmærksom på at det var en guld på stål da jeg estimerede den!

Lidt bedre end visse (ikke alle) Seamastere og Geneve fra samme tid!

vh Baun
Svar
#13
Ja med stor sandsynlighed, der er dog 3-4 stk gold filled seamaster De ville fra US collection, som er solgt også i Europa - men de er vist unishell alle 3 - og vel dermed gyldne bagpå også- så jeg er enig, det er givet en gold-cap
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#14
hannover_dk Skrev:Ja med stor sandsynlighed, der er dog 3-4 stk gold filled seamaster De ville fra US collection, som er solgt også i Europa - men de er vist unishell alle 3 - og vel dermed gyldne bagpå også- så jeg er enig, det er givet en gold-cap
vh

Der findes muligvis (sikkert) De Ville som er double - gold filled, men mig bekendt er alle Seamaster De Ville som ikke er stål eller massiv guld - guld på står.

Jeg har i hvert fald tilgode at se en Seamaster De Ville i double!

vh Baun
Svar
#15
Baun Skrev:
hannover_dk Skrev:Ja med stor sandsynlighed, der er dog 3-4 stk gold filled seamaster De ville fra US collection, som er solgt også i Europa - men de er vist unishell alle 3 - og vel dermed gyldne bagpå også- så jeg er enig, det er givet en gold-cap
vh

Der findes muligvis (sikkert) De Ville som er double - gold filled, men mig bekendt er alle Seamaster De Ville som ikke er stål eller massiv guld - guld på står.

Jeg har i hvert fald tilgode at se en Seamaster De Ville i double!

vh Baun
Bare søg Seamaster de Ville i hovedlinjen på Omega vintage - exs B6308 og KL 6292 er seamaster De Ville gold filled begge.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#16
hannover_dk Skrev:
Baun Skrev:
hannover_dk Skrev:Ja med stor sandsynlighed, der er dog 3-4 stk gold filled seamaster De ville fra US collection, som er solgt også i Europa - men de er vist unishell alle 3 - og vel dermed gyldne bagpå også- så jeg er enig, det er givet en gold-cap
vh

Der findes muligvis (sikkert) De Ville som er double - gold filled, men mig bekendt er alle Seamaster De Ville som ikke er stål eller massiv guld - guld på står.

Jeg har i hvert fald tilgode at se en Seamaster De Ville i double!

vh Baun
Bare søg Seamaster de Ville i hovedlinjen på Omega vintage - exs B6308 og KL 6292 er seamaster De Ville gold filled begge.

vh


Det kan jeg godt se.

Jeg havde søgt i databasen!

Det morsomme er at når man søger under "Collection" og her skriver Seamaster De Ville kommer disse ikke op - fordi de står som "US Collection".

Men de findes godt nok og de er double. Jeg burde have vidst det - intet er enkelt med Omega - altid lige en undtagelse fra det generelle.

vh Baun
Svar
#17
Baun Skrev:Jeg havde søgt i databasen!

Det morsomme er at når man søger under "Collection" og her skriver Seamaster De Ville kommer disse ikke op - fordi de står som "US Collection".

Men de findes godt nok og de er double. Jeg burde have vidst det - intet er enkelt med Omega - altid lige en undtagelse fra det generelle.

vh Baun
Ja og databasen er ikke nødvendigvis helt logisk heller - men ekstra 0 i visse ref krævet for at få rigtigt svar. De har mailet mig i anden forbindelse, at de er klare over det og arbejder med hele arkivet og databasen - på basis af bla..a helt nye oplysninger de har fundet. Når det er klar, kommer muligheden for at få ARCHIVE EXTRACT også tilbage + jeg håber, det også får indflydelse på søgningen i vintage basen. Jeg fornemmer dog det er folk der er på pension, eller på vej på pension (ex John Diethelm fra museums afd) som står for arbejdet i "fritiden", så det kan nok tage lidt tid

Nå de der mange kringelkroge hos Omega, er jo en del af det sjove Icon_e_biggrin
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)