Urdebatten / Urforum
Omegaur skal sælges - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Omegaur skal sælges (/showthread.php?tid=73310)

Sider: 1 2


Omegaur skal sælges - Eskil Holten - 25-01-2010

Hej jeg står inde med et flot sort omegaur - Seamaster De Ville i guld - ikke karat men guldbelagt. Det er fra 69 i perfekt stand. Jeg overvejer at sælge det - for at købe et ur i en klasse eller to over. I hvilken prisklasse tror I, jeg kan prøve at sælge sådan et herinde? Jeg har svært ved at vurdere det, fordi jeg er meget nybegynder. Men min eget bud bil udmiddelbart være 5000 kr. Hvad siger I? Kan man sælge højere eller er det optimistisk med 5 af de lange?
Icon_question


på forhånd tak


Eskil


Re: Omegaur skal sælges - baun - 25-01-2010

Vi skal vide meget mere for at kunne hjælpe dig.

Størrelse, værk, stand, rem, box, papirer osv. men 5 K lyder i overkanten umiddelbart.

Hvis du har mulighed for at kigge formig i Nyborg skal jeg gerne give dig mere præcise anvisninger, byttepriser og kontantpriser mv.

Du kan også se ure jeg har til salg og prissat!

vh Baun


Re: Omegaur skal sælges - Eskil Holten - 25-01-2010

Baun Skrev:Vi skal vide meget mere for at kunne hjælpe dig.

Størrelse, værk, stand, rem, box, papirer osv. men 5 K lyder i overkanten umiddelbart.

Hvis du har mulighed for at kigge formig i Nyborg skal jeg gerne give dig mere præcise anvisninger, byttepriser og kontantpriser mv.

Du kan også se ure jeg har til salg og prissat!

vh Baun

Hold da op, der er mange ting, man skal have styr på. Jeg kommer lige med en update snarest. Tak, Baun, jeg kunne godt finde på at tage dig på ordet en dag og komme forbi Nyborg og få Omega-begynderanvisningerne.

Eskil


Re: Omegaur skal sælges - baun - 25-01-2010

Du kunne selvfølgelig også bare vise et billede....

ligner det denne:

İmage

İmage

er omkring 4 k - afh. af stand prisen

men er det mere denne:

İmage
İmage

İmage

og altså en manuel optrukket - er prisen vel 6-800 kr lavere

Men kig ind i Nyborg - så kigger vi på det - og jeg er altid frisk på en bytter - hvad er du ude efter?

vh baun


Re: Omegaur skal sælges - Eskil Holten - 25-01-2010

Baun Skrev:Du kunne selvfølgelig også bare vise et billede....

ligner det denne:

2x billede

er omkring 4 k - afh. af stand prisen

men er det mere denne:

3 x billede

og altså en manuel optrukket - er prisen vel 6-800 kr lavere

Men kig ind i Nyborg - så kigger vi på det - og jeg er altid frisk på en bytter - hvad er du ude efter?

vh baun

Yes meget identisk med den første. De ville automatic. I lige så god stand. Tror du ikke man kan presse prisen lidt og forlange 5 af de lange? Icon_e_wink

ps. skal nok sende billede, nå jeg kan.


Re: Omegaur skal sælges - hannover_dk - 25-01-2010

Du skrev forgyldt - men så vidt jeg kan se er Bauns første en gold-cap - og det vil jeg mene går højere end forgyldt, så det vil være af betydning. Mit gæt - hvor forgyldt i pæn stand (guld sider og kun bunden i stål) er at du kommer til at ligge længe med den til 5.000 og 3.500 er nok et hurtige bud - men YES lad os se lidt billeder, op på photobucket med dem og kopier IMG linien ind her, så ser vi jo
vh


Re: Omegaur skal sælges - baun - 25-01-2010

Nej det tror jeg ikke.

Prisen når uret er i fin stand og med garenti eller returret ligger tæt på 4 K, men du kan selvfølgelig altid prøve.

5K begynder st snerpe henad en Constellation - og de skal være dyrere end en Seamaster De Ville alt andet lige.

4 K vil være en god salgspris og lidt mindre vil også være ok hvis du ikke giver garenti, returret eller andet som stiller køber bedre end ved helt enkel "Privathandel"

vh Baun


Re: Omegaur skal sælges - Eskil Holten - 25-01-2010

Baun Skrev:Nej det tror jeg ikke.

Prisen når uret er i fin stand og med garenti eller returret ligger tæt på 4 K, men du kan selvfølgelig altid prøve.

5K begynder st snerpe henad en Constellation - og de skal være dyrere end en Seamaster De Ville alt andet lige.

4 K vil være en god salgspris og lidt mindre vil også være ok hvis du ikke giver garenti, returret eller andet som stiller køber bedre end ved helt enkel "Privathandel"

vh Baun

hm ok, sidste spørgsmål: hvad er prisforskellen mellem samme model, når den er guldbelagt, når den er 8 karat guld eller når den 18 karat guld? Begge dele mener jeg selve urkassen. Ikke bagsiden, som bare er stål som på dit billede.

hvis det er mere end guldbelagt (jeg er lidt i tvivl) - kan man så snige sig godt op på over 5 af de lange?


Re: Omegaur skal sælges - Speedy - 25-01-2010

hannover_dk Skrev:Du skrev forgyldt - men så vidt jeg kan se er Bauns første en gold-cap - og det vil jeg mene går højere end forgyldt, så det vil være af betydning. Mit gæt - hvor forgyldt i pæn stand (guld sider og kun bunden i stål) er at du kommer til at ligge længe med den til 5.000 og 3.500 er nok et hurtige bud - men YES lad os se lidt billeder, op på photobucket med dem og kopier IMG linien ind her, så ser vi jo
vh


Tager jeg fejl når jeg mener at Omega ikke har lavet forgyldte kasser?
Mener kun de laver;

-Stål
-Guld/stål (guldkappe)
-Guld 14/18 karat

Og 5 af de lange vil jeg mene du kommer til at kigge langt efter med den beskrivelse du giver, men man skal jo aldrig sige aldrig!


Re: Omegaur skal sælges - Eskil Holten - 25-01-2010

Speedy Skrev:
hannover_dk Skrev:Du skrev forgyldt - men så vidt jeg kan se er Bauns første en gold-cap - og det vil jeg mene går højere end forgyldt, så det vil være af betydning. Mit gæt - hvor forgyldt i pæn stand (guld sider og kun bunden i stål) er at du kommer til at ligge længe med den til 5.000 og 3.500 er nok et hurtige bud - men YES lad os se lidt billeder, op på photobucket med dem og kopier IMG linien ind her, så ser vi jo
vh


Tager jeg fejl når jeg mener at Omega ikke har lavet forgyldte kasser?
Mener kun de laver;

-Stål
-Guld/stål (guldkappe)
-Guld 14/18 karat

Og 5 af de lange vil jeg mene du kommer til at kigge langt efter med den beskrivelse du giver, men man skal jo aldrig sige aldrig!

tak alle sammen I er meget hjælpsomme. Jeg vender tilbage

Eskil