Forsikring i forbindelse med tab af ur
#31
Baun Skrev:Mit krimminelle gen....

I ved det der lille gen som sommetider tænker "Hvor svært er det lige at nuppe 10 mio" uden at nogen opdager det - eller "kunne jeg lave den perfekte forbrydelse"

......tænker" Kunne man bare tegne en forsikring på sin Omage Constellation guldur fra midt i 60'erne til en værdi af ca 18 K ... og så have alle 5 guld constellations dækket. Gad vide hvor præcise oplysninger de vil have?

Icon_redface nå nej det må vi jo ikke engang tale om -og faktisk heller ikke tænke på, så det må jeg vist glemme!

vh Baun
Næh forsikringssvindel er jo en af de oftest nemmere forbrydelser (ved godt du aldrig ville Per) og af samme årsag er straffen uhyre høj - bur kommer man let i.
De vil have serie nummer på musik instrumenter, og findes det ikke, så kvitteringer fra kjøb + gerne billeder - og de bruger ret rimelige vurderingsfolk til at godkende værdien i alle fald på instrumenter MEN hvad er tricket.

(Smykker mener jeg de vil ha guldsmede attest/bekræftelse på hvis det er arv uden kvittering, og mon ikke det er samme med ure)

Mon de tager sådan en forsikring uden man er godt kendt kunde - Jeg kan tvivle en god del.

I det hele taget kræver den slags jo ærlige kunder, ellers er det jo let at få registreret sit fine Zenith/Rolex/PP, og så bare melde det tabt - sådan lige pludseligt bum af armen - og sælge det i USA - hvis man har sjæl til den slags. fy for Icon_redface
Det er lige lejligheden til at blive solbrændt i striber.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#32
Har nu modtaget et forsikringstilbud fra Max Levig. Jeg kan få mit DeepSea forsikret for 1000 kr. om året ved en forsikringssum på 50000 kr., hvilket svarer til 2%. Selvrisikoen er på 500 kr. Uret er så forsikret mod stort set alting, herunder tab, beskadigelse og brand. Det synes jeg faktisk ikke er urimeligt, så det tilbud vil jeg benytte mig af. For at kunne forsikre uret skal de bruge oplysninger om mærke, model og værknummer.
Svar
#33
1000kr er i mine øjne lidt for pebret. SeaDweller ER et stort ur som nemt får slag - men jeg ville sammenholde det med det faktum at man automatisk passer ekstra godt på det da man godt ved at det er værdifuldt. Jeg har aldrig slået, mistet eller fået stjålet ét ur. En gang skal jo være den første - men til 1000kr om året (for hvert ur) er jeg nok ikke villig. Icon_e_wink
Svar
#34
Stinger Skrev:1000kr er i mine øjne lidt for pebret. SeaDweller ER et stort ur som nemt får slag - men jeg ville sammenholde det med det faktum at man automatisk passer ekstra godt på det da man godt ved at det er værdifuldt. Jeg har aldrig slået, mistet eller fået stjålet ét ur. En gang skal jo være den første - men til 1000kr om året (for hvert ur) er jeg nok ikke villig. Icon_e_wink

Problemet er jo at hvis man har flere ure fx 10 til en samlet værdi af fx 300 K - vil denne forsikring komme til at koste 6K.

Og det er jo lidt urimeligt, hvis de 9 ure opbevares forsvarligt og et bruges, men da jeg talte med forsikringen om dette var meldingen - at sådan var det bare!

Man kunne godt have forestillet sig en 2% præmie for det dyreste ur i samlingen - og et langt lavere for resten af samlingen fx en ½%.

I eksemplet kunne det betyde 2% af fx 50K og ½% af 250K = 2250 kr - mere rimeligt!

vh Baun
Svar
#35
Helt enig Baun, det fungere også kun for mig, fordi jeg kun har det ene ur, som jeg ønsker at forsikre. De 83 kr. i måneden det kommer til at koste mig, er jeg mere end villig til og betale for den tryghed det giver mig. Jeg har nemlig prøvet og tabe et ur.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: