Seamaster DeVille fra 1971
Selvom det ikke betyder så meget - mener jeg at der er laver ret få ure hvoe den foreste del faktisk er massivt guld (og ikke double) og bagsiden stål - det skulle kunne konstateres når bagsiden er skruet af.

Men uret er jo lige kønt for det!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Selvom det ikke betyder så meget - mener jeg at der er laver ret få ure hvoe den foreste del faktisk er massivt guld (og ikke double) og bagsiden stål - det skulle kunne konstateres når bagsiden er skruet af.
vh Baun
Det mener jeg aldrig at have set - hvilket ikke betyder det ikke kan være sådan - men har nogen her billede eller noget om et massivt guldur med stål bagside??
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja man skal jo ikke afvise noget uden at være sikker, men det kunne være interessant at se uret, eller et billede af nogle stempler.
Svar
Jeg mener også at have set andre men kan ikke lige pege på hvor.

Man kan jo sagtens fore stille sig at det oprindeligt er et guldur, hvor man så senere har måttet finde en ny bagplade - og så blev det stål!

Men helt rigtigt - burde undersøges - til bunds!

Måske nogle af urmagerne ved det helt sikkert!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Man kan jo sagtens fore stille sig at det oprindeligt er et guldur, hvor man så senere har måttet finde en ny bagplade - og så blev det stål!

Men helt rigtigt - burde undersøges - til bunds!

Måske nogle af urmagerne ved det helt sikkert!

vh Baun
Ja præcis sådan tænkte jeg Numrene ligger jo op ad hvis man ikke tager hensyn til bogstaver i referencen, og de virker ofte rodede for mig i forvejen, så jeg tror guld bunden kan være byttet til en stål bund - grundet buler osv - men YES rart ville det være at få det undersøgt

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej.
Jammen det tør jeg da godt sige, at guld med stål bagkasse har de aldrig lavet, men de har lavet med guldkappe og stål bagkasse. Det mener jeg er set netop med denne model.

Mvh Lars
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)