|
Seamaster DeVille fra 1971 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Seamaster DeVille fra 1971 (/showthread.php?tid=69756) Sider:
1
2
|
Seamaster DeVille fra 1971 - korsholm - 01-09-2008 Hejsa... Har længe fulgt med her på siden, og er nu rendt ind i mit første vintage ur som supplement til mit 6 måneder gamle Certina DS-1. Det er et Omega Seamaster DeVille fra 1971. Uret bærer tydeligt præg af daglig brug fra 1971 til 1993, og har siden da stort set ikke været brugt. Kan I anbefale en urmager i Aalborg som kan give uret service og skifte glas? Hvad med rem og spænde til denne model - nogle anbefalinger. Den originale rem/spænde er desværre væk. Hvad må jeg forvente at ofre for - forhåbenligt - at få et brugbar ur ud af det? Billeder ville hjælpe - baun - 01-09-2008 En Seamaster De Ville en "normalt" fra lidt tidligere end 71, men måske kan det godt være solgt så sent som 71. Du skal nok regne med 1000 - 1500 for service. Er det manuelt eller automatisk? Guld eller stål Man kan jo ikke sige noget om rem uden at se uret! Udover at en god læderrem jo altid klæder et klassisk Vintage Omega. Skal det bruges om aftenen er en sort rem tit at foretrække - da man ofte har sorte sko på om aftenen. vh Baun - Certina Fan - 02-09-2008 Hejsa, I Aalborg kan jeg anbefale Ørsnes i Aalborg Storcenter (snak med Henrik Hyttel) eller Engmose Ure i Gravensgade. Begge er kompetente og ærlige urmagere som har været i branchen i årtier og selv sætter pris på gode gamle ure. Hos Ørsnes har jeg købt originale Omega-spænder, dog ikke den "gamle" slags, men de skulle kunne skaffes fra Omega. --- Tommy Re: Billeder ville hjælpe - korsholm - 02-09-2008 Baun Skrev:En Seamaster De Ville en "normalt" fra lidt tidligere end 71, men måske kan det godt være solgt så sent som 71. Uret, som jeg ikke fysisk har fået i hænderne endnu, er med guld kasse og automatisk værk. Her er et billede af herligheden. ![]() Uret er givet i gave til et 25 års jubilæum i 1971, men er vel fra en gang sidst i 60'erne? Har desværre ikke ref. nr. En smuk Vintage Omega - baun - 02-09-2008 Ja den kender jeg - den er lækker. caliber 565 og formentlig med et værk produceret i 67-68 - de sidste Seamaster De Ville er fra den tid. Nu bliver det med rem jo lidt mere udfordrende. Du kan naturligvis godt montere den med en traditionel rem - i så fald ville jeg vælge en mørk brun reptil lidt blank rem - så mørk at den kan gå til sorte sko og bælte også. Men det perfekte til en Seamaster Deville er denne som er specielt fremstillet til Seamaster De Ville serien for om muligt at gøre den endnu mere elegant ![]() Sådan en rem og spænde kan ikke længere købes fra Omega men skal findes "brugt" - dog har Uhrmageriet fået lavet remme - helt enkle sorte - til 500 kr. De kan også levere et spænde - men også lidt dyrt! Prøv hvad du kan finde hos "gamle" urmagere. Denne rem er fra Uhrmageriet: ![]() Her kan du sammenligne med det traditionelle rem/spænde som også er en fin løsning ![]() Et herligt ur, som nok ville ligge i prisklassen 10 K i perfekt stand. Denne som ligner men er manuel ville jeg sætte tiæl ca 8 K (det er den samme som er vist bagfra på første billede. ![]() vh Baun - hannover_dk - 02-09-2008 Certina Fan Skrev:Hejsa,Her var en ting mere som kunne samles sammen i en tråd - nemlig GODE urmagere så vi tør anbefale, så ikke alle skal rejse/sende til CPH eller Horsens Hvis du ev satte telefon numre på (hvis du havde dem) så skal jeg gerne prøve om jeg kan få flere af den slags udmeldelser og så samle dem i ET indlæg - sammen med de før nævnte og hvad andre måtte komme med vh Bagkasse i stål - korsholm - 02-09-2008 Jeg er netop blevet opmærksom på at bagkassen på uret er i stål, mens forkassen er i guld. Giver det ny viden om uret? Det skal siges, at uret er et min morfar fik i gave tilbage i 71. Initialer, årstal og firmanavn er graveret ind i bagkassen. Bagkassen er desuden med prægning af søhesten samt teksterne "seamaster" og "waterproof". Re: Bagkasse i stål - hannover_dk - 02-09-2008 Korsholm Skrev:Jeg er netop blevet opmærksom på at bagkassen på uret er i stål, mens forkassen er i guld. Giver det ny viden om uret?Jep - så er uret forgyldt og ikke som sådan af guld - forgyldt kan slides naturligvis - resten af Bauns oplysninger er uforandret vh Re: Bagkasse i stål - Speedy - 02-09-2008 hannover_dk Skrev:Korsholm Skrev:Jeg er netop blevet opmærksom på at bagkassen på uret er i stål, mens forkassen er i guld. Giver det ny viden om uret?Jep - så er uret forgyldt og ikke som sådan af guld - forgyldt kan slides naturligvis - resten af Bauns oplysninger er uforandret Og så betyder det selvfølgelig temmelig meget for prisen, men det er jo nok ikke så vigtigt i dette tilfælde! Re: Bagkasse i stål - korsholm - 02-09-2008 Speedy Skrev:Og så betyder det selvfølgelig temmelig meget for prisen, men det er jo nok ikke så vigtigt i dette tilfælde! Sådan må det jo være, men det er som du skriver ret sekundært i dette tilfælde. Uret kommer heller ikke til at stå mig i mere end det service, rem og spænde koster. |