Svar: 53
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
peter Skrev:Hej Henrik
Det er fordi at Speedmasteren som du har er forsynet med ETA-Valjoux 7750 værk, som kun trækker op den ene vej, dit PO trækker op begge veje og er iøvrigt forsynet med en meget tykkere kasse, grundet den høje vandtæthed, og er derfor sværere at høre.
MVH Peter
Hej Peter,
Ok tak, så er jeg rolig igen.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg har også haft flere cal. 330x som har været ret markante i lyd og woblen. Cal. 3301 var værre end 3303. Om det var tilfældigt ved jeg ikke, men kan også have noget med ur-modellen at gøre. BA vs. Seamaster.
Det er heldigvis slet ikke så slemt som en 7750, der i mine øjen er "stor slem". Men nok til at irritere mig

Det underlige er at div. andre ure jeg har haft med det rigtige FP 1185 ikke har haft hverken woble- eller lydgener. Her tænker jeg på AP, VC pg Blancpain. Men Omega´en benytter jo også kun en skrabet model af cal FP 1185, så kan jo være derfor. Men alligevel lidt underligt, hvis de ikke benytter et ordentligt kugleleje. Ligner ikke Omega
Skal tilføjes at jeg klart foretrækker bi-direction optræk uden woble- og lydgener. Men lyden af et high-end kugleleje som i AP 2121 eller PP cal. 315/330 SC er derimod sød musik
/Mads
•