Chrono Diver rotorlyd??
Når jeg holder uret i hånden og ryster det fra side til side, og så lytter til uret kan jeg meget tydeligt høre rortoren.
Kan det passe??
Jeg har ikke oplevet det før!

MVH

SK
/SK
Svar
Jeg har det samme på min Omega Speedmaster Date, men der er intet på Omega PO´en, det er selvfølgelig 2 forskellige værker.
Svar
en valjoux 7750 som jeg mener det er i chrono diveren har en ganske speciel Woblen - effekt - sådan lidt tremolo følelse - og kan måske have lidt lyd - men ikke noget specielt tydeligt?
Jeg ved jo ikke hvad det er du hører. Det må ikke lyde som om rotoren skraber på bagsiden - men det er ikke sandsynigt med så nyt et ur synes jeg
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
værket er cal 3301. Baseret på F. Piguet 1185 (vistnok).

Det skraber ikke, men man kan tydeligt høre, at rotoren drejer rundt indeni...

MVH

SK
/SK
Svar
Sub'erman Skrev:værket er cal 3301. Baseret på F. Piguet 1185 (vistnok).

Det skraber ikke, men man kan tydeligt høre, at rotoren drejer rundt indeni...

MVH

SK
Uh - ja det var jo et andet og bedre værk. Jeg har ikke noget bud, jeg mener ikke man tydeligt kan høre rotoren normalt. Mads G eller Peter H??
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er jo svært at sige, når du nu siger tydeligt, men jeg har et ur med værk 3303, Omega BA
og jeg kan tydeligt høre rotoren i dette ur.

Mon ikke det er ok. Icon_e_biggrin
Svar
hmm...
det kunne lyde som om den skal "sige" noget!!....... Icon_rolleyes

Eller???

MVH

SK
/SK
Svar
Hej

Lyden du kan høre er fordi uret er med kugleleje i rotoren, og ikke med stenleje som i Rolex.

MVh Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Lyden du kan høre er fordi uret er med kugleleje i rotoren, og ikke med stenleje som i Rolex.

MVh Peter

Hej Peter,

Hvorfor er det så tydeligt at høre i en Speedmaster Date, men intet at høre i en PO? - Er der så stor forskel i de 2 værker?
Svar
Hej Henrik

Det er fordi at Speedmasteren som du har er forsynet med ETA-Valjoux 7750 værk, som kun trækker op den ene vej, dit PO trækker op begge veje og er iøvrigt forsynet med en meget tykkere kasse, grundet den høje vandtæthed, og er derfor sværere at høre.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)