Can't believe my luck.
#11
M...


Du kan beskylde mig for hvad du vil, men hvorfor? Det er et faktum, at 168000 er et "transitional" ur med en ufattelig kort produktionsperiode. Hvilket gør at uret er sjældent. Denne info er spritny, denne model er en "modern collectable".

Hvis jeg skulle nyde dette fuldt ud, så burde jeg jo holde min kæft, ikk? Beholde denne info for migselv, så jeg kunne støvsuge markedet for 168000. Det har jeg ikke gjort. Jeg har delt denne info, idet jeg mener at det kan være spændende for folk, der interesserer sig for Rolex. Og dem er der mange af.

Du deler ikke min begejstering, det er OK, men tillad mig at forklare hvorfor jeg – og andre Rolex-entusiaster - synes dette er et spændende ur:

168000 er kun lavet mellem midt-1988 indtil først-1989, iøvrigt sideløbende med 16800. Grunden til det extra 0 er, at Rolex introducerede den nye metal legering 904L til 16610 Sub. Men idet denne Sub ikke blev introduceret før april 1989, så kunne man jo ikke trykke 16610 mellem hornene. For at kunne kende disse nye kasser (med den nye legering) så prægede man et extra nul i de kasser der gik i produktion.

Iøvrigt vil jeg meget meget gerne vide hvem der her i landet har en 168000 til salg. Du er velkommen til at maile mig eller ringe.
Svar
#12
Tillykke Kristian
Den ser satme flot ud, ja den ser ny ud.
Mvh
Daniel
Svar
#13
Hªªgen Skrev:Hvad uret har kostet ved kun jeg (og ham der skriver mine bankudtog). Det var ikke et spørgsmål om, at jeg skulle finde et billigt ur, det var et spørgsmål om at jeg skulle finde det R I G T I G E. Der er stor forskel..

Jeg ved at specielt du, Mikael, også nyder at få sjældne ure hjem i ekseptionel stand og at det ikke gælder om at få det hele til halv pris.

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten".

Jamen du har helt ret Kristian ..... Man kan ikke - altid - få det hele til den halve pris Icon_e_wink
Svar
#14
Informativ læsning Kristian.
Må indrømme det hjalp en anelse på min forståelse for din begejstring.

Og så må jeg lige gentage: Mit indlæg var altså ikke negativt ment på nogen måde. Ville bare gerne oplyses lidt Icon_e_wink
Hvis mit "forslag" om at 'score kassen' har stødt dig, så beklager jeg meget - det var ikke hensigten.
Svar
#15
Kaj – Woollheads dygtige urmager – udtrykte det sådan, da han netop gennemgik kassen: "Der er slet ikke gået med dette ur".

Så, ja. Du har ret, det ser helt nyt ud. Lige bortset fra sliddet på den grønne sticker. Selve model nummeret er lidt udfeset.

I det skarpe lys kunne jeg se, at skiven er så småt ved at "knække". En slags solarisering, som visse af disse 16800/0 skiver gjorde. Det skyldes den emalje man brugte på skivens overfalde. Hvis ikke man vidste bedre, så kunne man fruistes til at tro, at uret havde været udsat for fugt. Disse problemskiver blev skiftet gratis af Rolex, som hurtigt fandt ud af problemet.
Svar
#16
Hej Kristian,

Jeg har lige et par spørgsmål.

Er det muligt at finde de lidt ældre og lidt mere sjældne modeller her i DK Icon_question

Grunden til at jeg spørger er fordi her forleden dag jeg var et smut i Århus, så stod jeg og ” fönstershoppade” foran Rolex udstillingen ved Knud Pedersen.
Da jeg nu stod der og soppede i mit savl der midt på gågaden, så kom der en mor og en datter og stillede sig ved siden af mig. Nu skal det nævnes at - jeg ved godt at det ikke er høfligt at tale om kvinders alder – de var i hhv. 50erne og 70erne, vil jeg tro. (undskyld til damerne hvis de læser dette og jeg har skudt helt ved siden af Icon_redface ).
Nej, den ældre af de to spurgte om en 76080 var den mindste af dame modellerne. Her kom jeg lidt i snak med de to. Lidt morsomt da vi nu kom til at tale om bla. IWC og Rolex, efter at hun havde spurgt om jeg ville se et ægte Rolex. Jo da, svarede jeg og den ældre dame viste mig det smukkeste men også det mest utraditionelle Rolex ur som jeg til dagsdato har set. Nu er jeg dog heller ikke så god på ”smykke” siden – men Rolex var det. Uret var nærmest som et armbånd og selve kassen var ikke større end 10 x 10 mm – max!!
Hun fortalte at hun nu nok mente at hendes man selv havde været nede på Rolex fabrikken og hente det!!! – OK – nu blev jeg jo nysgerrig!
Nej, det viste sig så at damerne som jeg talte med var Berg familien fra Odense. Altså A. M. Berg som har haft forhandlingen af Rolex i en menneskealder. Butikken blev grundlagt i - holdfast – i 1854, så de har altså 150 års jubilæum i år – ta’ den WEMPE! Nå, men hun fortalte at det nu ikke var så let at sælge disse ure, altså Rolex og IWC – mærker som nu ryger over disken dagligt her i DK. Det var nu lidt skægt at tale med dem eftersom at jeg har handlet der den gang Jørgen havde forretningen og Flemming var sælger. Det er oz der hvor jeg har planlægt min næste Rolex handel – blev planlagt tilbage i ’97. Gæt selv hvad jeg der tænker på.

Ok – Kristian for at komme til essensen, så kunne jeg forstå på min lille oplevelse at der ikke altid har været så godt salg af Rolex her i DK, hvorfor at jeg kan konkludere at det må være ganske svært at finde samlermodellerne, såsom røde Dwellere og SUBs samt 6263ere osv. (ja oz 168000ere), her i Danmark og som desuden er solgt her i Danmark. Er dette rigtigt konkluderet?

Mens jeg husker det, så tillykke fra mig med dit ”nye” ur Icon_e_biggrin .

Hej igen
Svar
#17
Tja, hvad skal jeg svare? Jeg ved at der findes disse Janus Rolex ure, dvs. skiverne havde Janus printet på. Det var navnet på den tidligere Rolex forhandler i Kbh. Jeg mener den butik nu hedder Schweizisk Urimport og ligger i Kattesundet. Du kan jo prøve at ringe til dem og spørge hvordan salget gik dengang.

Klarlund har haft forhandlerskabet af Rolex i over 40 år og de havde sikkert svært ved at sælge Daytonaer ligesom alle andre, Dwellers ligeså. Men om der findes mange af dem i DK, det ved jeg ikke.

Woollhead har engang imellem fået tilbudt Db Dwellers fra original ejere, dykkere og flådens ansatte primært. Jeg har selv handlet en 6263 Daytona i sin tid, som blev fundet i en skuffe hos en ældre herre på Østerbro. Men det er ikke meget jeg er stødt på. Jeg begyndte dog også først at samle for 12-14 år siden og dengang var jeg bestemt ikke den første. Eik Meisingset var ude med cafe-støvsugeren før mig og fik 1680 Subs og 1675 GMT'er får en slik.

Men ring en dag, Epsilon. Du har meget på hjertet, jeg er sikker på, at vi kan slå nogle timer ihjel med nørdet snak.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)