|
Can't believe my luck. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Can't believe my luck. (/showthread.php?tid=63413) Sider:
1
2
|
Can't believe my luck. - H??gen - 14-09-2004 Endnu en ULTRAsjælden Sub ref. 168000 (ja, extra nul i model nummeret) til samlingen. Kasse og lænke er absolut som ubrugt, grøn sticker stadig på bagkassen, INTET spor af hverken slid eller buffing. Men markeringerne har den flotteste creme farvede patina. Flot kombination med ubrugt kasse og patinerede markeringer! Resten af skiven er kulsort og ser ud som ny. Can't believe my luck! (alt+p) (alt+p) (alt+p) (alt+p)[/img]
Re: Can't believe my luck. - MikaelHansen - 14-09-2004 Herligt ... Men øh ...hvordan og hvor finder man den slags ? På den amerikanske eBay eller hos "samlervenner" ude i den store verden ? How? Where? - H??gen - 14-09-2004 Du sætter ungerne foran Bamse og Kylling Videothon og giver din bedre halvdel dit creditcard til fjollet misbrug. Når roen indfinder sig, bruger du uendelig meget tid foran computeren og spørger samtlige sælgere af 16800 med serie nummer 9 mill - R-serie om de kan tjekke efter det ekstra nul mellem hornene. Denne fandt jeg hos Wingates. Men husk, at 16800 og 168000 blev lavet sideløbenede. Yderligere har jeg fundet ud af, at visse 168000 har et meget groft præget sidste nul, der ikke matcher resten af prægningens kvalitet. Det ser ikke godt ud og det "kan alle lave", og derfor ikke noget jeg ville lægge mine penge i. Det skal være perfekt præget. Men at finde det i denne stand, det er svineheld! Nøjagtigt som den første jeg købte hos Werner var rent held. Re: How? Where? - MikaelHansen - 14-09-2004 Hªªgen Skrev:Du sætter ungerne foran Bamse og Kylling Videothon og giver din bedre halvdel dit creditcard til fjollet misbrug. Når roen indfinder sig, bruger du uendelig meget tid foran computeren og spørger samtlige sælgere af 16800 med serie nummer 9 mill - R-serie om de kan tjekke efter det ekstra nul mellem hornene. Denne fandt jeg hos Wingates. Endnu en gang tillykke !! Herligt ur !! Er slet ikke misundelig ... MEN ...øh ...mig er det "sgu" aldrig lykkedes at få noget hjem fra USA uden stop i told + en masse afgifter .... Hvis du har et godt tip så er du velkommen til at maile mig ved lejlighed Told - H??gen - 14-09-2004 Jeg har en told og moms kvittering foran mig. Betalt imorges ved levering. Re: Told - MikaelHansen - 14-09-2004 Hªªgen Skrev:Jeg har en told og moms kvittering foran mig. Betalt imorges ved levering. OK ....dvs. uret reelle salgspris fra Wingates fremgik af en faktura, som så blev belagt med noget der i alt svarer til ca. 35% ...eller hur ? Re: Told - MikaelHansen - 14-09-2004 Hªªgen Skrev:Jeg har en told og moms kvittering foran mig. Betalt imorges ved levering. OK ....dvs. urets reelle salgspris fra Wingates fremgik af en faktura, som så af Told og Skat blev belagt med noget der i alt svarer til ca. 35% ...eller hur ? Vil på ingen måde opfordre til svindel ...men synes ofte at de gode tilbud (forholdsvis lave priser) på fx brugte/vintage Rolex ure fra USA går lidt af fløjten når Told og Skat har været der ..... og dertil skal man så lægge risikoen ved at få varen sendt "helt" fra USA .... - M - 14-09-2004 Hmm, jeg forstår ikke rigtig denne "polimik" omkring 168000. Jeg gennemsøgte nettet for et par dage siden og fandt minimum en håndfuld 168000 til salg forskellige steder på kloden (faktisk også en enkelt her i landet). Fælles for dem alle var at de kostede præcis det samme som en ordinær 16800 i tilsvarende stand, og at sælgeren udemærket var klar over det ekstra nul. Er din mission at "åbne folks øjne" for dette ekstra nul, og derigennem opnå en værdistigning på dine ure eller hvordan? Og tag nu ikke dette som en fornærmelse, sådan er det ikke ment. Jeg er bare en anelse forvirret. Modeller med det ekstra nul i kassen er utvivlsomt mere 'sjældne' end de almindelige 16800, men hvori består det specielle, det særlige? Anyway, det ur du har fundet ER smukt - forstår bare ikke resten... Husk på... - H??gen - 14-09-2004 Hvad uret har kostet ved kun jeg (og ham der skriver mine bankudtog). Det var ikke et spørgsmål om, at jeg skulle finde et billigt ur, det var et spørgsmål om at jeg skulle finde det R I G T I G E. Der er stor forskel.. Jeg ved at specielt du, Mikael, også nyder at få sjældne ure hjem i ekseptionel stand og at det ikke gælder om at få det hele til halv pris. "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten". Re: Husk på... - morgan - 14-09-2004 168000 er lidt som visse oysterquartz. Alt for billige ifht. deres sjældenhed. Fint køb! Morgan |