Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
For mig er begrebet "value for money" en vejning af hvor meget ur man objektivt og rent fysisk får for sine penge. Dvs. urets fysiske kvalitet holdt op mod prisen. Ikke noget mht samleværdighed, historie, og andre "bløde" subjektive værdier. Et Daytona med Valjoux 72 til 180 k er reelt ikke mere ur for pengene end et tilsvarende Heuer til 15-20 k, og dermed for mig tilbyder Heuer uret meget mere "value for money". Alligevel vælger vi at købe ure der IKKE altid er mest value for money og lader de knap så fornuftige parametre påvirke os. At Daytona'en så rent investeringsmæssigt ikke er noget dumt valg er en anden snak. Tråden var ikke ment som en fremvisning af de mest ufornuftige indkøb, men blot en fremvisning af de ure man har købt, hvor man IKKE har skelet til "value for money" begrebet. At mange så har valgt at vise de ure, der er købt med hjertet uden hensynstagen til gensalgsværdi, er en anden snak
Jeg hører bare tit kommentarer om at dit og dat slet ikke er pengene værd og et ufornuftigt køb, så mente denne tråd kunne give lidt luft for al den "value for money" snak, da valg af ure for mig skal bestå af en lige del fornuft og følelse.
/Mads
•
Svar: 175
Tråde: 9
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Citat:At mange så har valgt at vise de ure, der er købt med hjertet uden hensynstagen til gensalgsværdi, er en anden snak
Ah ja, kan godt se, at jeg og andre har misforstået det lidt
Jeg holder dog stadig fast i mit valg af Chopard, da der var et simpelt Valgrange i klokken.
•
Svar: 359
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
I min søgning på lidt tilbehør , endt jeg på en side hvor de diskuterede de nye ændringer på ap diver ver 5 ???
What , er modellen skiftet ?
Jeg sidder og kigger lidt på billederne og kan ikke rigtig se forskel på mit eget og det nye ver 5.
Efter lidt tid finder jeg ud af at det et en kopi til 358$ mod en vejl på 114000 kr på en original
Hvor er der mest value for money
Det var forresten ret godt lavet med ap deko på eta værk.
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Wenga Skrev:I min søgning på lidt tilbehør , endt jeg på en side hvor de diskuterede de nye ændringer på ap diver ver 5 ???
What , er modellen skiftet ?
Jeg sidder og kigger lidt på billederne og kan ikke rigtig se forskel på mit eget og det nye ver 5.
Efter lidt tid finder jeg ud af at det et en kopi til 358$ mod en vejl på 114000 kr på en original
Hvor er der mest value for money
Det var forresten ret godt lavet med ap deko på eta værk.
Får du uret i hænderne er du ikke i tvivl. MEN jeg er da enig i at en kopi med ETA 2824 ikke er noget dårligt ur til 300-400 $ hvor finishen på kassen måske er 80-90 % af originalen. Værket er en helt anden snak hvor de to ting ikke kan sammenlignes. Det skjuler en glasbagkasse så på Diver'en, så det ikke direkte gør en visuel forskel.
/Mads
•