Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
Er sgu nok ret "sløv" da jeg som mit første finere ur købte et Rolex Sub 14060, og i dag blot er bevæget mig over i vintage Rolex. Har altid syntes de finere mærkers stål modeller som AP RO, PP Nautilus, VC Overseas, JLC MC, ect. er spændende, men har nok mere bevæget mig fra at de af økonomiske årsager var uopnåelige til at jeg kan anskaffe mig nogen af dem. Men smagen har ikke ændret sig alverden og størrelsen hvor 38-44 mm er go.
/Mads
•
Svar: 326
Tråde: 24
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
HG Skrev:Ved ikke om jeg har rykket mig, eller kommet videre.
Det hele startede med et Omega Seamaster (den blå James Bond model) midsize og Quartz. Jeg syntes egentligt at den var for lille, men holdt i 6-7 år. Så skiftede jeg den til samme model i automatisk og 41mm.
Den nænnede jeg ikke at gå med og solgte den med lille fortjeneste.
Købte en ny osv osv.
Så forelskede jeg mig i Pam000 Logo, som jeg ikke kunne leve uden. Fedt ur, men jeg kunne ikke leve med et manuelt ur. Skiftede det til et Tag Heuer chronograph, men kunne leve med "push'erne" så blev det solgt. Så skiftede jeg til JLC Master control, men kunne ikke lide remmen, så uret blev solgt og sådan har det været stort set siden :-) (bliver forelsket - for så at sælge det igen)
Blev skilt og solgte mine ure, da der var vigtigere ting i livet. Fik bedre job og købte ind igen, for så at miste det jobbet under krisen og sælge urene igen, da jeg ikke syntes at min familie skulle "forsørge" mig, når jeg havde værdi liggende :-)
Så en lille opsummering:
- til store ure over 42mm og til mindre en 38mm
- til manuelle ure
- til chronograph ure
+ til at forsøge at leve med et ur, men disse krav: vandtæt til min150 m, automatisk urværk, god lume og mellem 39-42mm
Det fandt jeg :-) Tudor Heritage chrono, som jeg solgte da jeg fik "nys" om mine hustru ville købe et Speedmaster (med lidt hjælp fra Tudor' en)
Så jeg sidder med et manuelt ur som er en chronograph :-D
Sådan er der så meget - mon jeg er færdig- NÆPPE 
Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg har det lidt ligesom HG køber et gør noget andet, for så at sælge igen og stå med noget helt femte, men det synes jeg er helt fint, jeg har rykket mig flere gange fra rolex til panerai tilbage til rolex og så lige købe lidt billigt ind i mellem,og tilbage til rolex,og nu har jeg fået en ide om at graham er lækkert, ud fra deres meget specielle design, men har dog stadig rolex yachtmaster g/s og lidt andre fede mærker bla anonimo fra ct-watches men mangler panerai lige nu !!
•
Svar: 1,401
Tråde: 60
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Bentzen Skrev:Slettegaard : det er vel et spørgsmål om hvor man måler, på uret ?
Nej Bentzen, for kronen og hornene bliver netop ikke målt med
Casio G-shock
Seiko 5
•
Svar: 339
Tråde: 25
Modtaget Likes: 0 i 0 svar

så jeg skulle have skrevet : jeg har rykket mig fra mindre horn til store horn ? (håber at det stod rimelig klart hvad der gjorde forskellen for mig , nemlig det at det virker noget større pga hornene .
Ønsker alle mand og kvinder en god dag
•