Hvis ikke kinesiske guider får tusindvis af kroner, går Købe
Du store kineser!
Sikken et lorteland - skulle man tro....
JK
Svar
Mon ikke der også er mange sorte penge i brug, når der købes de dyre ure......
Svar
Sorte penge er KÆMPE stort i Danmark det er jeg slet ikke i tvivl om,kender da også selv et par historier som man ganske enkelt ikke tror er muligt,
jeg vil ikke sige jeg direkte er for sorte penge jeg er nok hvad man kalder i begge lejre Icon_e_wink
min holdning variere fra sag til sag når jeg høre og læser om dem.

Men nok om sorte penge. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Ved ikke om "sorte penge" er så stort et problem, ved at mange af de penge går til forbrug (hvad der kommer let, går let Icon_e_wink ) så i princippet holde de vel hjulene i gang.

Men, farlig debat at tage hul på.

Omvendt, så kan jeg ikke se det store problem i lønnede guider, hvis de har snydt staten for 10-12 millioner, og de får 5-10% af en evt handel, så er der solgt luksus-varer for mindst 100 millioner, og det må alt andet lige også spytte lidt i statskassen.

Dermed ikke sagt at jeg bifalder at guiderne ikke betaler skat, men når nu forretningerne indberetter deres udbetalinger til dem, kan de ikke gøre meget mere.

Kamstrup
Svar
Kamstrup Skrev:Omvendt, så kan jeg ikke se det store problem i lønnede guider, hvis de har snydt staten for 10-12 millioner, og de får 5-10% af en evt handel, så er der solgt luksus-varer for mindst 100 millioner, og det må alt andet lige også spytte lidt i statskassen.

Det har det ikke da de køber får momsen tilbage
Svar
Fantastisk som disse ikke-ur-relaterede tråde kan få folk op af stolen Icon_e_wink Den kinesiske handel af luksusvarer i Europa er kæmpe stor. Mener at have læst i rapporterne at ca. 25 % af Europa salget går til ikke-europæiske kunder. Kan godt være de ikke bidrager med moms, men alene omsætningen holder gang i forretningerne med arbejdspladser med efterfølgende virksomheds- og medarbejderskatter, så det er stadig super godt for DK.

Vores høje 25 % moms er også en kæmpe fordel, idet de ens prissætninger world wide bevirker at kineserne handler i DK, da momsrabatten er størst her og dermed prisen efter momsfradraget en af de laveste i verden. Listepriserne i Kina er ca. 10-20 % højere på ure end i DK. Inkl. moms fradraget og en lille rabat kan de altså shoppe ure med 40-50 % rabat i DK i forhold til Kina. Så forstår sgu godt de shopper igennem Icon_e_biggrin1

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Fantastisk som disse ikke-ur-relaterede tråde kan få folk op af stolen Icon_e_wink Den kinesiske handel af luksusvarer i Europa er kæmpe stor. Mener at have læst i rapporterne at ca. 25 % af Europa salget går til ikke-europæiske kunder. Kan godt være de ikke bidrager med moms, men alene omsætningen holder gang i forretningerne med arbejdspladser med efterfølgende virksomheds- og medarbejderskatter, så det er stadig super godt for DK.

/Mads
Helt enig - moms er jo for danskere - som vel så også får lidt glæde af velfærden - og ikke for Kinesere på forbifart. Den høje danske moms bidrager dog også negativt i andre forhold hvor nogen vælger grænsehandel, så den vil jeg ikke nøjes med at Icon_hello over.

Kineseromsætningen her gavner da helt klart samlet i virksomhedsskatter og medabejderskatter - de køber også Georg Jensen og den kongelige porcelænsfabriks ting - danske varer som ren eksport - det er klart godt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)