Ur fyldt med olie
Det lyder til at skulle undersøges nærmere, men tak for tilbagemeldingen.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
(03-02-2019, 10:55 PM)Miwes Skrev: Sagde de noget til batteri og holdbarhed...uret skal vel sendes ned til dem for at skifte batteriet ?

Batteri holder ca. 12 måneder på chronographer og 15 måneder på ikke chronographer. Dette er tal ved køb, men hvis der kommer helt nye batterier i uret er tiden ca. det dobbelte. Der er gratis batteriskift i garanti perioden.

(03-02-2019, 11:12 PM)p.sebastian Skrev: Jeg var der inde for at kigge på Grand Seiko, det var sælgeren som var helt vild med uret og lige ville vise mig det... Jeg mener han sagde noget med et specielt udviklet batteri i samarbejde med Sony, som skulle skiftes meget sjældent..

via tapatalk

Batteriet på Grand Seiko Quartz holder ca. 3 år. Ift måden værket er bygget op på er det nok ok. Måske på et tidspunkt kommer der et Solor Power Grand Seiko.
Svar
Hej Nicholas

Som forhandler af U-BOAT ved du så hvordan det foregår og skifter man olie ved hver batteriskift ??

Er det tænkt at man kan få skiftet ved urmageren eller skal det ned til firmaet ?
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Alle Sinn's oliefyldte ure skal ned til dem, så mit gæt vil være at det samme gør sig gældende for U-Boat.
[-]
  • Miwes
Svar
(04-02-2019, 08:18 AM)Miwes Skrev: Hej Nicholas

Som forhandler af U-BOAT ved du så hvordan det foregår og skifter man olie ved hver batteriskift ??

Er det tænkt at man kan få skiftet ved urmageren eller skal det ned til firmaet ?

Uret skal til U-boat i Italien som Kim skriver. Pris for batteri er ca kr. 500 - 650,- så det er lettere bekosteligt. Jeg ved ikke om de skifter olien. Der er et par skruer ved kronen hvor olie hældes på.
Helt nyt batteri holder 30 - 36 måneder på ikke chronographer og 20 - 24 på chronographer alt efter hvor meget de bruges. U-boat selv siger at de ure der kommer til kunder kan man kun regne med holder den halve tid, da uret jo nok går. Ikke alle hiver kronen ud for at spare på strømmen. Derfor er batteri skift også gratis inden for garanti perioden.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)