Da jeg er vild med U-BOAT ure, så må jeg dog lige sunde mig lidt over deres nye fremstød...et quartz ur fyldt med olie og jeg har set et andet mærke som også har deres ur fyldt med olie, og den fede effekt det kan give, men her er der altså noget som får kæden til at hoppe af.
For det første melder spørgsmålet sig, hvordan skifter man batteri og hvad slags batteri tåler at ligge i olie ??
Den luftboble forstyrre mig i den grad og hvorfor skal den være der...de har sikkert ikke kunne undgå lidt luft i uret.
For mig er ure der bliver fyldt med olie, noget der skal give dem egenskaber til utrolige dybder, eller hvordan ser i det.
Dette ur er så til gengæld super fed med den oliefyldte urkasse.
Luftboblen er der - efter deres udsagn - for at kompensere når trykket stiger eller temp. ændrer sig og væsken udvider sig. Sinn laver oliefyldte ure og løser det noget mere elegant med en bagkassen, der kan arbejde (hvis jeg husker korrekt)
Jeg var der inde for at kigge på Grand Seiko, det var sælgeren som var helt vild med uret og lige ville vise mig det... Jeg mener han sagde noget med et specielt udviklet batteri i samarbejde med Sony, som skulle skiftes meget sjældent..