Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Kronen er faktisk også facet slebet/kantet så minder lidt om en "møtrik"
Navnet er helt klart noget som trak på smilebåndet over, og det lyder næsten som Andersand....hehe!
Men tænk nu på hvis man hed Anders, så bliver det da ikke meget federe vel
Navne på ure er jo et helt kapitel for sig og et eller andet skal de jo hedde, så jeg synes det er okay når man kender baggrunden for navnet.
Forøvrigt så kunne det være sjovt at lave en tråd med det fedeste ur navn....hvad tror i ville vinde i en afstemning ??
God weekend til jer alle
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Så fik jeg set videoen
Du er inde på inspirationen fra Panerai i videoen og jeg kan godt se det, men på ingen måde noget der går over nogle grænser (for mig). De har tværtimod fået skabt et SUPER flot ur efter min mening. Det eneste der taler imod for mig er størrelsen, men til dig ser det fint ud. Jeg er generelt ikke voldsomt stor micromærke-mand, men dette ur finder jeg virkelig cool - super værk og fedt design
•
Svar: 688
Tråde: 10
Modtaget Likes: 528 i 298 svar
Givet Likes: 630
Det er kronen da også, det var bare ikke så tydeligt på billedet med kronen, da den er rund yderst.
Hvad er historien bag navnet? Jeg tænker også at det er et lidt sjovt navn.
Jeg kan egentlig godt li at ting hedder hvad de er, så jeg stemmer på IWC som bedste navn. International Watch Company så ved man da hvad de laver.
•
Svar: 36
Tråde: 28
Modtaget Likes: 154 i 50 svar
Givet Likes: 1
Jeg er også tilhænger, både af størrelse og design, især på den model du har landet.
Ang. Panerai-inspirationen, så stammer det nok mere fra denne udgave af uret;

(Billede skamløst stjålet fra nettet)
Her er det lidt tydeligere at genkende nogle ting fra Panerai.
Men hvor om alting er, tillykke med (endnu) en lækker klokke, og deraf følgende video.
Kamstrup
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Nu har jeg haft fornøjelsen af uret en lille uges tid og med hensyn til komforten i det store ur, så er det meget behageligt. jeg sover også med mine ure og derfor er det altid af en hvis betydning når jeg vågner om morgenen, at håndledet ikke er "kvæstet" hvis i forstår.
Uret er læsbart gennem natten med det selvlysende materiale og på den store skive er man ikke i tvivl om tiden, og uret holder sig indenfor 5 sek. +
Jeg har prøvet uret på gummi rem....hvilket er helt okay og der fulgte en ekstra læderrem med uret fra Andersmann. Denne rem var kun syet nogle få steder og jeg udsatte den for vand, hvor den delte sig da limen ikke kunne holde. Det er hvad man kan forvente og jeg satte den rem jeg fik med af Claus....tror mærket er Crazy Horse og selv om det er en rem i den billige ende af skalaen og lidt til den korte side for mig, så er den meget behagelig at gå med.
Jeg har prøvet mange ure gennem de sidste par år og meget forskellige mærker...egentlig er jeg ret ligeglad med hvor uret kommer fra og hvad mærke det er, men design og urets "feel" gør noget ved mig og med denne model fra Andersmann har helt klart min interesse.
Så er der bagkassen som jo er lidt usædvanlig med glas på en dykker, hvilket for mig virker max. men klart deler folk i to lejre og det vil et lille værk i den store kasse formodentlig også gøre, men jeg har heldigvis ikke problemer med denne løsning og finder den faktisk ganske pænt udført.
•
Svar: 378
Tråde: 33
Modtaget Likes: 309 i 218 svar
Givet Likes: 710
Jeg er vild med designet. Også skiven med det matte look  Og så er det jo dejligt at ETA'en går godt  Mit Miyota 9015 rammer +3 sek pr døgn. Det er jo en sand fornøjelse når det hele spiller  Jeg syntes det er mega fedt at man kan se værket. Flot med logoet på rotoren....
•
Helt klart et ur for dig Rune...du er jo også til de store ure.
Glæder mig til at prøve remme på uret og jeg ved at Claus fra CT-Watches har bestilt nogle 26mm remme fra Maddog i ekstra længde, så det ser jeg frem til.
|