Svar: 21
Tråde: 10
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg er i overvejelserne omkring et 11613LN i forbindelse med afslutning på min kandidat, men jeg mindes, at have læst at guldet tager "nemt" skade ?
Er der eventuelt nogle der sidder med et der kan beskrive deres oplevelse af det :)
Glad ejer af:
Tag Heuer Link Calibre 16
Tag Heuer Link Calibre 36
Omega Planet Ocean XL (45.5mm)
•
Svar: 79
Tråde: 6
Modtaget Likes: 14 i 10 svar
Givet Likes: 9
Guld er bløder end stål, og derfor får det letter ridser mm
•
Svar: 1,472
Tråde: 51
Modtaget Likes: 65 i 42 svar
Givet Likes: 261
Guldure får utrolig hurtigt ridser/hairlines, that's life, lev med det.
Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(06-10-2016, 10:34 PM)T.Hansen Skrev: Guldure får utrolig hurtigt ridser/hairlines, that's life, lev med det.
Sikke noget... Jeg gik 8 år 24/7 med min GS Sub og jo, guld er blødere end stål men jeg har nu aldrig oplevet
at lænken bliver nemt ridset.
Fra den her "ridsningssynsvinkel" er det lige meget hvad du vælger. Ta´ det ur du synes mest om.
Medmindre du arbejder som kuli på stenbruddet eller har alvorlige problemer med din finmotorik, sker der ikke noget med dit ur.
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
•
(07-10-2016, 04:37 PM)TioMalo Skrev: (06-10-2016, 10:34 PM)T.Hansen Skrev: Guldure får utrolig hurtigt ridser/hairlines, that's life, lev med det.
Sikke noget... Jeg gik 8 år 24/7 med min GS Sub og jo, guld er blødere end stål men jeg har nu aldrig oplevet
Fra den her "ridsningssynsvinkel" er det lige meget hvad du vælger. Ta´ det ur du synes mest om.
Medmindre du arbejder som kuli på stenbruddet eller har alvorlige problemer med din finmotorik, sker der ikke noget med dit ur.
Vh. John
John, fortæller du mig at guld ikke er mere modtageligt over for ridser/hairlines end stål?
Sendt fra min HTC One med Tapatalk
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(07-10-2016, 04:53 PM)T.Hansen Skrev: (07-10-2016, 04:37 PM)TioMalo Skrev: (06-10-2016, 10:34 PM)T.Hansen Skrev: Guldure får utrolig hurtigt ridser/hairlines, that's life, lev med det.
Vh. John
John, fortæller du mig at guld ikke er mere modtageligt over for ridser/hairlines end stål?
Nej, helt omvendt hvis du læste mit indlæg:
Og jo, guld er blødere end stål (så fedt at referere sin egen tekst...
)
Pointet er bare at det ikke har den store praktisk betydning. Specielt når guldet befinder sig i lænkens midterste led.
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
•
John blot til orientering, så har jeg skam læst dit indlæg, deraf mit spørgsmål :up:
Men lad det nu ligge, jeg tror at vi har hver vores opfattelse af ridser/hairlines og guld kontra stål, fint nok med mig :-)
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Jeg har haft lidt guld gennem tiden (blandt andet 116613) og oplevede også at få hairlines lidt nemmere på guldet, men ikke noget der generede mig eller som ikke nemt kunne poleres væk. 116613 er super lækkert og du skal ikke lade dig skræmme......