Køb af nyt vintage ur
Hmmm.... størrelsen på ure er gået op de seneste 15-20 år - og det er priserne også på Rolex og Omega Vintageure også dem på 34-36 mm også. Så det kan godt være at urene ikke stiger de næste 50 år, jeg har bare lidt svært ved at se at netop den argumentation omkring størrelsen skulle være særlig holdbar.

Jeg tror urene stiger fordi der ikke laves den slags ure mere og fordi der stadig vil være masser af mænd der vil nyde dem på armen og i samlinger. det er grunden til at de er steget indtil nu - og gennem finanskrisen. jeg kan ikke umiddelbart se hvad der er ændret.

vh baun
Svar
Det jeg tror du skal ha med er, at det er "voksne" mænd som os der stadigt kan finde på at købe 34 mm vintage - de unge gør det ikke i samme omfang, og hvis ikke de unge så, når de bliver voksne overtager glæde ved 34 mm - så vil 34 mm jo ikke ha det samme køberpublikum om 20 år?
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Det jeg tror du skal ha med er, at det er "voksne" mænd som os der stadigt kan finde på at købe 34 mm vintage - de unge gør det ikke i samme omfang, og hvis ikke de unge så, når de bliver voksne overtager glæde ved 34 mm - så vil 34 mm jo ikke ha det samme køberpublikum om 20 år?

Du har ikke ret. Spørg Mølbak, Krognos, Ivan....... Masser af unge mænd køber vintage Omegaer.

Jeg vil tro at halvdelen af de over 100 ure jeg har solgt er solgt til mænd under 40, måske endda flere.

Vh baun
Svar
Jo men dels sælger Jørgen jo netop typisk vintage i form af de mindre og ikke så mange 42-44 mm ure, dels sigter jeg nok mere efter hvad jeg synes jeg ser på 18-25 årige - men jeg håber da du har ret i at om 20 år er der samme træk på de fine 34 mm omegaer f.eks.
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)