Jeg har truffet John Hannover adskillige gange, og han er helt utvivlsomt en af de mest vidende om disse mindre og relativt ukendte urmærker, der havde deres storhedstid før kvartsrevolutionen, og han forsøger på forbilledlig vis at sætte dine udtalelser om Titoni i perspektiv. John er endvidere et særdeles høfligt menneske, der absolut kun ønsker at hjælpe, hvor han kan.
Jeg kan for så vidt godt forstå, at du (Steelwrist) kan synes, at det er sjovt lige at finde netop det ur; men det betyder afgjort ikke, at mærket som sådan er noget særligt, uanset hvad de måtte hævde på deres hjemmeside. Hvis de virkelig havde en spændende historie, f.eks. om et kontinuert urmageri uden kvarts, ville de jo nok også være et mærke, der var eftertragtet, og alene det, at chrono24 slet ikke kender til mærket, er nok for mig til at betragte det som ganske ligegyldigt. Jeg blev første gang opmærksom på mærket, da jeg for et par år siden var i Beijing, og jeg så en kæmpe reklame med de berømte ord "Swiss Made", hvilket fik mig til at undre mig, da jeg netop ikke havde hørt om det før. Og mon ikke grunden er, at de i dag reelt laver en del i fjernøsten, og så lige præcis gør det absolut mindst nødvendige for at de kan tillade sig at skrive "Swiss Made" på skiven. Jeg vil i hvert fald afgjort give John Hannover ret i, at deres markedsføring, hvorfra jeg gætter, at dine udtalelser kommer, er temmelig prætentiøs og grænsende til det misvisende. Lad mig dertil sige, at jeg iøvrigt har det helt fint med, at det åbenbart sælger stort i Kina, og at der derfor er en masse kinesere, der glædeligt bilder sig selv ind, at de har fået et klassisk "Swiss Made" ur.
Steelwrist Skrev:[...] at jeg ikke orker at bruge mere tid herinde
Min umiddelbare fornemmelse er, at dine indlæg nok ikke vil blive savnet, selvom det faktisk startede ganske godt.
Men heldigvis er John Hannover så bredskuldret og overbærende, at han nok ignorerer dine helt ubegrundede anklager. For ham vil vi nødigt undvære!
/Bjørn.