Udelukket
mikkelbl Skrev:Kategorisk tilgang og forbud/eksklusion jo meget moderne, derfor kan den løsningsmodel næppe virke fremmed for en stor del af brugerne.

Selvfølgelig mener jeg det ikke så kategorisk som der blev formuleret, men omvendt ville løsningsforslaget komme de 2-3 værste spamchattere til livs Icon_evil og der mener jeg at bl.a. du, jacob jensen indgår. Jeg har det indtryk, at du har en mening om alting, endda kommenterer du det, du ingen mening har om. Der er sgu´ gået Sidney Lee i for mange af jer. Det er den slags indlæg som er trættende og for forummet udvandende.

Ps Jeg er sikker på, at du er en flink fyr Jacob

/Mikkel
Hvorfor i alverden deltager du herinde, hvis det er så belastende for dig?
mikkelbl Skrev:........... omvendt ville løsningsforslaget komme de 2-3 værste spamchattere til livs Icon_evil og der mener jeg at bl.a. du, jacob jensen indgår. Jeg har det indtryk, at du har en mening om alting, endda kommenterer du det, du ingen mening har om.

/Mikkel

For det første, mener jeg ikke, at man bør gøre en tråd, der indeholder en for forummet sund diskussion til en diskussion om enkeltpersoner - det er lige netop et eksempel på den trend, der nu truer med at ødelægge forum !! Icon_e_confused

Men når det er sagt, så er det et godt eksempel på, hvor forskelligt man kan opfatte tingene - jeg mener faktisk, at Jacob bidrager positivt til forum ............ se f.eks. hvad hans tråd om, hvad der udgør en "keeper" har udviklet sig til !! Derudover skinner hans entusiasme og interesse for ure tydeligt igennem i hans indlæg !

At man så (inklusive mig selv) deltager i andre tråde og tilkendegiver sin mening/holdning, når man har én og mener at det kan bidrage til debatten i den pågældende tråd, kan jeg ikke se noget problem i - når blot man kan begrunde sine meninger/holdninger og gør det på en sober måde !
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Moderator bemærkning. - Sprogtonen.
jacob jensen Skrev:Jeg kan jo kun ryste på hovedet af mennesker der af den ene eller anden grund (her hvornår man er meldt ind) mener de er mere værd end andre Icon_rolleyes
......... Icon_rolleyes
Som Ritt Bjerregaard engang sagde, i et fælles TV interview med Svend Auken, "Det Svend mener er, at ........"
Det Jacob Jensen mener er: "Jeg er uenig med mikkelbl om, at tilmelding før en vis dato, skulle kunne være en entydig kvalitetsparameter".

Hermed havde uenigheden været bragt i fokus, i stedet for en værdistempling af mikkelbl.

Jesper B er også ganske godt med, da han Skrev:Det var dog et absurd forslag .............
Det Jesper B mener er, "Jeg finder forslaget absurd ......."
Med sin absolutte og generelle konstatering, bliver det kun muligt for eventuelle tilhængere af forslaget at "sluge", at de støtter en absurditet.

Det er aldeles overflødigt at give udtryk for, at man ryster på hovedet af en person, eller finder ham/hans forslag absurd.

Mange vil måske finde sprogtonen i eksemplerne acceptabel; men den er ubehagelig og rummer kimen til yderligere eskalering og ballade.
Såfremt blot een mere griber tonen og eskalerer den, er skænderiet en kendsgerning. - Begge eksemplerne mangler "Rettidig omhu".

Uanset hvor meget man mener, at et forummedlem er "spamchatter", skal det foregå uden fingerpegning. (Der er altid 3 finger, der peger mod en selv).

Indlæg, der er i uoverensstemmelse med denne opfordring, vil blive slettet.

Med venlig hilsen - Geodoc
Geodoc Skrev:Det Jesper B mener er, "Jeg finder forslaget absurd ......."
Med sin absolutte og generelle konstatering, bliver det kun muligt for eventuelle tilhængere af forslaget at "sluge", at de støtter en absurditet.

Det er aldeles overflødigt at give udtryk for, at man ryster på hovedet af en person, eller finder ham/hans forslag absurd.
Jeg beklager, men jeg synes at Mikkels forslag er usagligt, da det giver udtryk for at den enkelte brugers tilmeldingsdato, er afgørende for kvaliteten af dennes indlæg.
Venlig hilsen
Jesper
jacob jensen Skrev:Jeg kan jo kun ryste på hovedet af mennesker der af den ene eller anden grund (her hvornår man er meldt ind) mener de er mere værd end andre Icon_rolleyes
......... Icon_rolleyes

Først en stor tak til Geodoc for en oversættelse, som selv jeg kan forstå, selvom fortolkningsdelen er en smule for subjektiv Icon_cool

Gu´ er det da et absurd forslag, men jeg tror de som forslaget er rettet mod, godt ved hvad jeg mener - nej, egentligt ikke, men jeg kan da håbe...
Det var ikke andet end et ironisk indspark, men som så ofte ved det skrevne sprog misforstås det reelle budskab.

Og det var bestemt ikke min hensigt at blive personlig, men Jacob spurgte mig direkte og jeg svarede - indrømmet, det burde have foregået over PB, ikke mindst for at undgå "spamchat".

Jeg vil fra nu forsøge at holde mig i skindet, læne mig tilbage og passivt nyde af de lærerige tråde/kommentarer som jeg har gjort i efterhånden del år.

/Mikkel
Hvis mit indlæg er i strid med holdningen til god tone herinde skal jeg gerne omformulerer de ord som så var for hårde,
jeg er kraftig modstander af at man på den måde som mikkel nævnte vejer folk og siger du er god nok og du dur ikke,det med at nogle mennesker er bedre end andre får man aldrig mig til at bifalde,mit menneskesyn er ganske enkelt et andet.

Jeg har også på samme tid meget svært ved at acceptere at man gør sig selv højere ved at trykke andre ned
men den lader vi ligge mikkel.

Jeg tror da også du er et rart menneske mikkel
men vi deler bare ikke holdninger om nogle grundlæggende ting.

Jeg er meget enig med pbr holdninger du har som jeg nævnte min største respekt
hvis man læser pbrs indlæg tror jeg vi alle kan være enige om at det i det mindste er i den retning vi alle ønsker forummet Icon_cool
mikkelbl Skrev:Jeg vil fra nu forsøge at holde mig i skindet, læne mig tilbage og passivt nyde af de lærerige tråde/kommentarer som jeg har gjort i efterhånden del år.

/Mikkel
Du skal da netop ikke læne dig tilbage og være passiv. Når man kommer med kritik, må man selv hjælpe med at få forum på rette vej. Evt. ved at selv gå forrest.....

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)