Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Jesper B Skrev:Er der en risiko ved at "udskyde" et service indtil uret ikke længere går ordenligt? Her tænker jeg på om slitagen indvendigt bliver værre end ellers (bliver det man har sparet ved kun at få ét service på 10 år, i stedet for to gange, brugt på et tilsvarence dyrere service)?
Du vil kunne finde svar i begge retninger. Det er jo klart, at uden olie, eller med indtørret olie, øges sliddet. Dog vil det generelt give sig udslag i dårligere gang.
Jeg tror flertallet mener, at 10 år går OK, forudsat uret går pænt hele tiden. Selv ville jeg ikke drømme om mindre, for et velfungerende ur.
vh
•
Svar: 47
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
hannover_dk Skrev:Jesper B Skrev:Er der en risiko ved at "udskyde" et service indtil uret ikke længere går ordenligt? Her tænker jeg på om slitagen indvendigt bliver værre end ellers (bliver det man har sparet ved kun at få ét service på 10 år, i stedet for to gange, brugt på et tilsvarence dyrere service)?
Du vil kunne finde svar i begge retninger. Det er jo klart, at uden olie, eller med indtørret olie, øges sliddet. Dog vil det generelt give sig udslag i dårligere gang.
Jeg tror flertallet mener, at 10 år går OK, forudsat uret går pænt hele tiden. Selv ville jeg ikke drømme om mindre, for et velfungerende ur.
vh
Igen afhænger det vel af hvor hårdt uret bliver brugt.
Hvis uret er den daglige beater - hvilket det vist er i dette tilfælde ? - lyder 10 år mellem hver service som (for) meget i mine øre.
Bliver uret hevet frem af skuffen til weekend-brug eller mere sjældent er det vel fint nok - også med 20 år.
•
Svar: 4
Tråde: 1
Wow... Tak for input alle sammen... Sikke et godt forum, den ros skal i ha'

Jeg var slet ikke klar over at uret krævede service, men det ved jeg så nu

Det har været brugt hver dag i 5-6 år, så det kan jo godt være det er på tide med et servicetjek
Jeg tror jeg vil prøve at få det serviceret hos Jørgen Krognos, da det lyder til at han er en god fagmand, medmindre der er nogen der har et bedre bud?
•
Svar: 352
Tråde: 31
NewBee Skrev:Jeg tror jeg vil prøve at få det serviceret hos Jørgen Krognos, da det lyder til at han er en god fagmand, medmindre der er nogen der har et bedre bud?
Intet bedre bud herfra - jeg kan kun støtte op om Krognos. Har benyttet ham flere gange.
•