Rep af Tag Heuer Aquaracer ?
Hej med Jer.

Jeg er helt ny og har brug for jeres hjælp Icon_smil

Situationen er den at jeg har et ca. 5 år gammelt Tag Heuer Aquaracer Automatic Chronograph, som ikke trækker sig selv op mere. (det har tabt lidt tid i de sidste par mdr, men nu kan det finde på at gå helt i stå)

Jeg har været forbi den lokale urmager der siger uret skal renses og der skal skiftes en fjeder og det vil han gerne gøre, men til en pris på 2800,-

Mine spørgsmål til jer er så:
Kender noget til fejlen?
Kender i evt. en god / billig urmager i kbh's området?
Andre råd og forslag er bestemt også velkomne

Mvh
Jimmy

Ved ikke om jeg postet mit indlæg i den rigtige kategori, hvis ikke, så sig lige til Icon_smil
Svar
Jeg kan klart anbefale Jørgen Krognos - Krognos Urmageri på Frederiksberg Alle 70
1820 Frederiksberg C.

Han lavede service på mit Tag Heuer 2000 Chronograph, og det var bare i orden.

Held og lykke

/ Peter
Svar
Hej Peter,

Tak for tippet Icon_smil Hans navn er jeg stødt på et par gange, så det kunne være man skulle slå et smut forbi ham. Hvad gav du for at få dit ur serviceret?
Svar
Jeg mener, at jeg gav omkring lige under 3000,- for et komplet service på min TH.

Det er en rimelig OK pris - taget i betragtning, at det er en Chronograph.

/ Peter
Svar
Ok Icon_smil Nu har jeg ikke den store forstand på urer osv. men synes nu godt nok 3000,- er mange penge... Men det er åbenbart så'n prisen er Icon_smil
Svar
NewBee Skrev:Ok Icon_smil Nu har jeg ikke den store forstand på urer osv. men synes nu godt nok 3000,- er mange penge... Men det er åbenbart så'n prisen er Icon_smil
Citat:
That is a fair price for service on a Tag.Watches are like cars a Aston martin costs ten times more to service than say a golf.Service on a simple Patek costs around 8500 kr. Willy
Svar
NewBee Skrev:Ok Icon_smil Nu har jeg ikke den store forstand på urer osv. men synes nu godt nok 3000,- er mange penge... Men det er åbenbart så'n prisen er Icon_smil

Det ER det også - men tænk på at dit urs mikroskopiske små dele tæsker løs døgnet rundt i 5 år. Det skaber slid og en fagmand til at lave service er nødvendigt.

Alternativt kan du jo se på hvor meget uret har kostet dig. 3000 finder dig næppe et nyt ur i samme kategori og du kan glæde dig ved at du får et splinter "nyt" år tilbage. 5 år er jo også lang tid.
Svar
NewBee Skrev:Jeg har været forbi den lokale urmager der siger uret skal renses og der skal skiftes en fjeder og det vil han gerne gøre, men til en pris på 2800,-

Mine spørgsmål til jer er så:
Kender noget til fejlen?

Hej

En decideret fej lyder det nu ikke som.
I mangel af service og rens går de fleste mekaniske ure vel i stå efter 5-7 år - eller begynder at tabe tid.
Svar
Det er meget individuelt. Jeg har masser af ure som er langt over 10 år siden sidste service. De går godt nok ikke hele tiden, men olien vil kunne blive hård og tør. Jeg har sågar ure over 20 år som ikke kræver service. Jeg vil påstå at nye ure let kan klare 8-10 uden service i langt de fleste fald. Går de dårligt inden, så må man servicere, men ellers ville jeg ikke ha skruetrækkere i kærvene Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Det er meget individuelt. Jeg har masser af ure som er langt over 10 år siden sidste service. De går godt nok ikke hele tiden, men olien vil kunne blive hård og tør. Jeg har sågar ure over 20 år som ikke kræver service. Jeg vil påstå at nye ure let kan klare 8-10 uden service i langt de fleste fald. Går de dårligt inden, så må man servicere, men ellers ville jeg ikke ha skruetrækkere i kærvene Icon_e_smile
vh

Er der en risiko ved at "udskyde" et service indtil uret ikke længere går ordenligt? Her tænker jeg på om slitagen indvendigt bliver værre end ellers (bliver det man har sparet ved kun at få ét service på 10 år, i stedet for to gange, brugt på et tilsvarence dyrere service)?
Venlig hilsen
Jesper
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)