Svar: 369
Tråde: 24
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Helt sikkert...
Jeg synes det kunne være spændende at se en samling Seikøer (som du selv plejer at kalde dem

).
Bemærkselsesværdigt er det, at ingen af dem der har stemt "nej" skriver indlæg i tråden.... Der må vel være en årsag til, at man stemmer som man gør. Det kunne da være rart at høre (ikke mindst for dig Joepete) hvorfor man finder Seiko u®interessant

Er det mon prisen der gør det?
Morten Østergaard Koch
Omega Planet Ocean XL
Panerai PAM292
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg har stemt nej, men jeg syntes måske formuleringen på spørgsmålet er lidt hård. Det er ikke fordi jeg ikke gider se dem, men omvendt er det nok ikke de ure jeg ser mest frem til at se. Det har intet med prisen at gøre. Jeg havde også svaret nej, hvis der var blevet spurgt om jeg gad kigge på nyere Rolex ure på træffet. Nogen ting har man bare set før og her går jeg nok mere efter at se de ure jeg ikke ser hver dag.
Dermed ikke ment sådan at folk ikke skal tage deres Seikos eller nyere Rolex med. Jo flere ure jo bedre og derfor vil jeg opfordre alle til at tage det med de har. Vi har forskellige lyster og der er med garanti nogen der vil finde urene interessante uanset pris, fabrikat, design, ect.
/Mads
•
Svar: 369
Tråde: 24
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
@ Mads
Jeg er helt enig med dig i dine synspunkter. Når der er mange ting at vælge imellem prioriterer man jo hvad man helst vil bruge tiden på (det er jo nærmest en luksussituation

).
Jeg har ikke tidligere været til ur-rally eller andre store begivenheder hvor det flød med lækre ure, så jeg kan ikke sige noget om hvorvidt jeg ville prioritere Seiko til eller fra. Mit udgangspunkt var nok at "der ikke vare flere" ure end man nok kunne nå at kigge på dem alle. Med det i mende så har jeg svaret ja - for jeg kunne godt tænke mig at se nogle flotte Seiko ure. Samtidig skal jeg indrømme, at det nok ikke bliver den første samling jeg stormer hen til. Der er andre ting jeg vil se på først. Hvis det altså er et spørgsmål om
enten eller, så vil jeg også sige nej, men jeg går i stedet ind for
både og.
Morten Østergaard Koch
Omega Planet Ocean XL
Panerai PAM292
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Der er ikke flere ure end det hele kan ses på en aften, og jo jeg vil da også kigge på de Seikos der må dukke op. Jeg finder dem jo ikke uinteressante, men bare ikke det der rykker mest i mig, lige som jeg heller ikke er voldsomt interesseret i vintage dress ure. Men derfor er det stadigt sjovt at se de fine samlinger folk har med.
Vi har hver vores interesseområder og noget vi glæder os mere til at se end andet.
/Mads
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg har svaret ja....
Jeg kunne da godt have det forfængelige håb, at der kommer så mange ure, at jeg ikke når de der ikke er prioriteret højest!
Jeg vil gerne her opfordre alle til at tage ure med. Om der er små eller store samlinger. Udvalg eller blot et extra ur er ligemeget. Tag dem med og læg den frem til beskuelse!
Jeg vil også gerne opforder til at deltage i udstillingskonkurencen. Det handler ikke om at have de fleste ure - eller de dyreste - eller de sjældneste. Det handler om, at lave en sjov eller interesant - eller overraskende udstilling. Hvad med et akvarie med dykkere! Der gør Seiko ure sig præcis så godt som Rolex'er.
Men selvfølgelig er det også ok ikke at deltage i udstillingen - blot at tage ure, bøger, rekvisitter, boxe ea. med bidrager til at Ur Rally 2009 bliver bedre end den ellers ville have været!
Alle er velkomne. Med eller uden ure, men selvfølgelig er der et element af "Give and Take".
vh Baun
•