28-01-2009, 07:19 PM
phrede Skrev:watchfreak2003 Skrev:phrede Skrev:Jeg kan ikke leve med at uret taber tid, det skal vinde...
Jøsses – få det justeret ASAP så du ikke falder død om – en afvigelse på ét minut om måneden er fuldstændig uacceptabel
Modtag dette velmente råd:
Når jeg får et nyt Rolex måler jeg præcisionen på det i ca. det første døgn. Dette udelukkende for at tjekke at værket er sundt, og ikke er behæftet med seriøse fejl & mangler.
Derefter stiller jeg kun uret ved stille minutviseren, dvs. jeg stopper uret uanset hvor sekundviseren står, stiller minutviseren, ind med kronen, på med uret …… slut.
Virker fint for mig, og har gjort det i lang tid!
Glem alt det nonsens med at uret skal ”gåes til” ligge med kronen opad i lige uger, nedad i ulige, men kun på lige datoer ……… Rolex cal. 3135 går som det er justeret til fra frabrikken (næsten) uanset hvad du gør ved det.
![]()
Ja ok, det er måske i overkanten til hysteri, gid det da bare havde vundet et sekund eller lignende...
Men det behøver ikke at være præcist som ind i helvede...
Jeg har altså bare svært ved at leve med at det taber tid; om det så var 0,5 sek eller 10...
Indrømmet, min kæreste kalder mig også for neurotisk perfektionist
Nå, jeg fik det justeret hos Klarlund, og har først nu kunnet måle mig frem til en konklussion:
1) Hvis jeg sover med uret på hver nat vinder det ca 1-1,5 sekunder per UGE !!
2) Hvis jeg lader uret ligge på nat bordet vinder det ca 2-2.5 sekunder per UGE !!
3) Hvis jeg sover med det 3 nætter og lader det ligge på nat bordet 4, vinder det 1,5-2 sek pr uge...
ERGO: Det er uhyggeligt præcist, og for mig er det en kæmpe gevinst at vide at hvis jeg tager det af, taber det i hvert fald ikke tid de første 12 timer...
Nørd? ja, indrømmet...
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)