Præsision i Rolex
#1
Jeg går jo og glæder mig over mit nye Sea-Dweller 16600 (v-serie), men dog taber det ca 1 sek pr. 24 timer hvad enten jeg sover med det eller det overnatter på kronesiden eller på "maven".

Mit tidligere GMT-Master II 116710-LN (m-serie) tabte 2 sek i døgnet; det fik jeg justeret hos Klarlund til +2.

Mit første Sea-Dweller 16600 (z-serie) vandt præcis 1,5 sek i døgnet og dét passede mig perfekt!

Nu tænker jeg blot om det er typisk for de nyere serier (v+m) at de taber lidt tid i stedet for at vinde.
Skal mit Sea-Dweller trækkes helt op for måske at vinde lidt mere tid? Eller skal det "gåes" til?
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#2
Hej.
Dit ur skal holde sig inden for -4/+6 sekunder/døgn. Om det er +2 eller -2 sekunder er vel lidt akademisk eller ?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#3
Uret skal "gåes til". Både hvis du har et nyt ur eller et som har lige fået eftersyn.
1 eller 2 sek. / døgn er faktiskt noget, jeg ville ikke plage urmageren med... Trods alt, det betyder kun ca. en eller to minutter i to måneder (når du er nødt til at skifte over datoen d. 31. alligevel).
Men det lader sig at gøre; min gammel G/S Sub klarer 2 måneders interval med + 10 / 15 sek.
Har man behov for mere præcist gang, kan man altid købe et digital- eller quartzur Icon_e_wink
Go´ Jul !
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#4
Hvis mit ur tabte 1 sek. pr. døgn, så ville jeg stille det 1 min bagud...så går det laaaaang tid, før det "går for hurtigt" Icon_e_wink
Svar
#5
Tio Malo Skrev:Uret skal "gåes til". Både hvis du har et nyt ur eller et som har lige fået eftersyn.
1 eller 2 sek. / døgn er faktiskt noget, jeg ville ikke plage urmageren med... Trods alt, det betyder kun ca. en eller to minutter i to måneder (når du er nødt til at skifte over datoen d. 31. alligevel).
Men det lader sig at gøre; min gammel G/S Sub klarer 2 måneders interval med + 10 / 15 sek.
Har man behov for mere præcist gang, kan man altid købe et digital- eller quartzur Icon_e_wink
Go´ Jul !
John

HVAD ER QUARTZ????? Icon_twisted
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#6
...plejer der ikke at være censur på disse indlæg?
Mvh Klaus
Svar
#7
Mit GMT LN er 4 sek bagefter og min kones sub er 3 sek foran DD Icon_e_biggrin
Svar
#8
Dvs i er lettere bagud Icon_e_surprised
Mvh Klaus
Svar
#9
vi er aldrig samme mere efter hun også har fået Rolex lol Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Svar
#10
Ellers et lækket ur du har fået dig Morten...
Det er suverænt det flotteste Rolex laver for tiden.
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: