Forsikring
#11
Tio Malo Skrev:Hvad siger i så om: "På grund af urets ekstrordinær værdi (over kr. 10.000) vil det blive betragtet som tilhørende under særligt indbo, fuldstændigt uafhængigt af materialen, uret er produceret af."
Min assurandør (hos Tryg).
Vi behøver ike at skændes om dette, men, believe me, forsikringsselskaberne fortolker så forskelligt de fælles retningslinier. Det kan være, den ikke holder i byretten, men efter de erfaringer jeg selv har gjort som vurderingskonsulent med dem som er kommet i klemme, vælger jeg med glæde at betale de ca. kr. 800 ekstra om året for øget forsikringsværdi af særligt indbo og føle at jeg er fri for en større kamp og slagsmål om mine rettigheder hvis der sker noget.
Cheerio - J.

Jeg bruger også Tryg - og har haft en taksotor ude for at kigge på låse ure mv.

Tryg sonderer mellem Særlig indbo - her kommer stålure indunder uafhængig af værdi - og så har de en kategori der hedder særlig værdifuldt indbo - og her kommer guldure og ure med stene mv. indunder.

Da jeg spurgte om: "Hvad så med urene der er guld på stål?" var svaret, at hvis dette udgjorde en væsentlig værdiforøgelse (ifht. stålure) så var det særlig værdifuldt indbo!

Jeg fik det desværre ikke på skrift, men jeg har læst min forsikring og det svarer faktisk meget godt til hvad der står! Og i sidste ende er det altså det der gælder - ikke hvad diverse asurandører eller taksatoret har sagt i telefonen!

Særlig værdifuldt indbo må normalt højest udgøre 15% af forsikringssummen, men man kan hæve andelen mod betaling!

Sondringen mellem særlig indbo og helt almindelig indbo har mig bekendt kun betydning hvis der er tale om simpelt tyveri - og altså ikke ved indbrud, hvor lås eller vindue er brudt op - men kun hvis man er gået uden at låse efter sig - så er man på skideren, skulle jeg hilse og sige!

vh Baun
Svar
#12
Har fået snakket med forsikringen (Tryg landbrug)
Alt indbo dækket UDEN max beløb Icon_cool

Altid rart lige at have styr på det så man ved hvordan
de dækker Icon_cool
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)