Selvfølgelig tales der meget om priser! Vi er vel alle interesseret i at få mest for vores penge!?
Det skal forstås sådan at jeg personligt ikke ville gå meget over kr. 7000 for et brugt, når man kan handle sig frem til kr. 12000 eller billigere, for et spritnyt.
Og hvad er "mishandlet" eller "ok stand"? Det er jo en personlig vurdering.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Claus Tukjær Skrev:Selvfølgelig tales der meget om priser! Vi er vel alle interesseret i at få mest for vores penge!?
Det skal forstås sådan at jeg personligt ikke ville gå meget over kr. 7000 for et brugt, når man kan handle sig frem til kr. 12000 eller billigere, for et spritnyt.
Og hvad er "mishandlet" eller "ok stand"? Det er jo en personlig vurdering.
Netop - prisen er let gennemskuelig - så hvorfor tale så meget om den?
Det er standen der er vanskelig at gennemskue - så lad os tale om den.
Når jeg siger et nyere brugt Omega i flot stand mener jeg - uden hakker og egentlige ridser. Hårridser derimod er ret ligegyldige - dem får uret jo alligeven ved almindelig brug i 3 måneder.
Når jeg siger pæn stand mener jeg at der kan være ubetydelige ridser - altså en anelse mere end hår ridser - og på steder hvor det ikke betyder så meget.
Når jeg siger med tydelige brugsspor mener jeg egentlige ridser og et lille hak.
Dårlig stand betyder at uret vil vinde ved polering!
Det indvendige kan man som regel gå udfra er ok på dykkerure, som kun er få - op til 10 år gamle - men er de 10 skal man selvfølgelig beregne en snarlig service, hvis det ikke er gjort for nylig!
Og min pointe er at der ofte - og især af nye urkøbere - fokuseres for meget på prisen - og for lidt på standen, hvilket fører til et køb der umiddelbart synes billigt - men ikke nødvendigvis er det.
Der er undtagelser,
men mit råd er at kigge mere på standen.
vh Baun
•
Svar: 11
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej gutter - se venligst mit sidste indlæg under "Rolex sub ell. SMP".
Diskussionen er overstået for mit vedkommende - har lige købt et nyt SMP, og kan mærke, at det er det helt rigtige!
Tak for jeres bidrag!
•
Claus Nissen Skrev:Diskussionen er overstået for mit vedkommende - har lige købt et nyt SMP, og kan mærke, at det er det helt rigtige!
Tak for jeres bidrag!
Du drømmer - diskussionen er lige startet - hvis du tror at en Seamaster kan få dig til at glemme en Rolex, så har du ikke erkendt din nye infektion!
Lidt som at fange sin første havørred!
vh Baun
•
Svar: 11
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jaja, Baun - jeg husker ikke min første havørred, men jeg husker den sidste: 8,5 kg fra Gudenåen.
Den har desværre gjort mig lidt mæt - 40 års passion er nærmest gået i stå...
Det skulle jo nødig ske med "urmennesket"!
•
Hvis du en dag køber et ur som matcher at fange en havørred på 8,5 kg, så vil det svare til et ur du har savnet i mange år - og drømt om i våde drømme og som kan forbindes til en oplevelse, som er og bliver "helt i særklasse".
Sådan et ur kan koste 10 K eller 80 K - men det må være noget helt særligt! Kunne være det ur man købte den dag man blev bedstefar - eller...???
om du bliver mæt af det - kan du måske fortælle en dag!
vh Baun
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg tror de fleste kender den følelse. Jeg fik kicket første gang for 5 år siden da jeg købte mit første dyre ur. Har siden fået det 7-8 gange, men mere vil have mere og "desværre" skal der efterhånden noget temmelig vildt til for at få pulsen op

Men det er vel kendetegnende for de fleste af livets gerninger i takt med at opfylder div. drømme og mål. Så er det vel lige meget om man er ekstrem løber, narkoman eller ursamler? Det er kicket der driver passionen, og passionen der driver en videre mod det næste kick...
/Mads
•