seamaster 2254.50.00 fra USA
Hej.
Er helt ny i denne sammenhæng og har brug for gode råd.
Har kig på en seamaster 2254.50.00 fra 2003, købt i USA, der står til salg brugt her i dk. til 9.495,-.
Er der noget bestemt, man skal tage sig i agt for ved ure købt i udlandet - jeg tænker f.eks. på org. kvitteringer, certifikater og andre papirer?
Hvad med told-og momspapirer?
Hvordan vurderer I prisen - det lyder en smule i overkanten?
På forhånd tak.
Claus Nissen
Svar
Tør ikke gætte pris med så få oplysninger - men regn med ca 28-29% i told/moms når uret lander i DK + ca 14 dages behandlingstid. Jo tydeligere oplysninger der er med handlen, faktura ex - jo lettere
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er alt for dyrt. Det koster kr. 13900 i DK.

Med lidt rabat hos en urmager, kan du nok få det ned på kr. 12000.

Jeg har selv et.... Fedt ur!

İmage
Svar
Som nyt:
[url]"http://www.amazon.com/Omega-Seamaster-Black-Automatic-2254-50/dp/B000WZ49LE/ref=pd_bbs_sr_2?ie=UTF8&s=watches&qid=1204492937&sr=8-2">http://www.amazon.com/Omega-Seamaster-B ... 937&sr=8-2[/url]

Med dollarkurs (iflg. Valutakurser.dk) så koster det i DKK 8254kr. (inkl. fragt) - 28% told & moms oveni så bliver det 10564kr.
Svar
Hej

9495 + ca. 30 % told og moms det giver ialt ca. 12300,-

Vejl. pris i dk = 14400,-
Hvis du forhandler dig til en rabat på 15% hos en dansk forhandler vil den koste 12240,- (og så får du en sprit ny)
(hvilket er absolut opnåeligt, hvis ellers du ikke lægger ud med at fornærmer urmageren, og du betaler med kontant/dk-kort)

Alternativt er det muligt at finde et brugt til 9-10 k på vintageure.dk eller på (dem vi ikke må lege med). Du må holde lidt øje...

/Tommy
Svar
Sorry, jeg skal lære at formulere mig:
Uret er til salg brugt her i dk, men er købt fra ny i USA i 2003.
Jeg er lidt nervøs for, om det har betydning i.f.t. service, forsikring m.m.
Ved endnu ikke, om der betalt told/moms, eller om uret er "indført på armen".
Det er første gang, jeg skal købe dyrere ur, så jeg er lidt nervøs for at dumme mig - hvad ville I gøre?
Og ja, Claus Tukjær - det er denondelyneme et dejligt ur, du har.
Claus Nissen
Svar
Jaaa, det er et dejligt ur - er også den glade ejer af et sådant BTW købt i USA...

Det bliver du RIGTIG glad for!

Jeg vil undlade at blande mig i debatten om køb i udlandet mm., blot sige at jeg har givet mindre for mit NYE i USA end du skal give for et BRUGT i DK....

Prisen virker lidt (meget) i overkanten, hvis det er fra 2003...

İmage

Mvh
John
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Hej John
Heldige asen!
Ja, jeg synes også det lyder dyrt.
Hvad tror du, det ville være rimeligt at give for uret, forudsat standen er ok?
Mvh
Claus
Claus Nissen
Svar
Du skal nok ikke meget over kr. 7000 for et brugt i ok stand.
Svar
Claus Tukjær Skrev:Du skal nok ikke over kr. 7000 for et brugt i ok stand.

Jeg synes ofte at der tales vel meget ompriser - og især hvor finder jeg billigst....?

Taler vi under 7 K for en Seamaster 300 Automatic er man enten usædvanlig dygtig/heldig eller også er standen dårlig! Ingen papirer og box og mishandlet.

Ellers er det mid size eller quarts til den pris!

Selvfølgelig kan det findes men det er ikke almindeligt 8-10 K er mere realistisk!

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)