speedmaster
Fair nok - men en 145.012 er med 321 - hvis den skal være original ? Det var mere det jeg var ude efter..

Iøvrigt hvad står SP for?
Min hedder SP 145012 - 67.

hilsen
d.loncar
Icon_+1
Svar
SP står vist for "Special pushers", hvilket går på, at man har ændret trykknapperne for at øge tætheden (overfor månestøv?).
Svar
Jeg ved faktisk ikke om det er muligt at smide et 861 i en cal. 321 model. Tvivler nu lidt på at det hele lige passer sammen. Men måske?

Pas meget på med at stole blindt på ref. nr. i bagkassen. Har før set folk forsøge at sælge nyere Speedmasters med en gl. bagkasse som værende med cal. 321. Den er let at skifte Icon_e_confused Få altid disse ældre ure tjekket. Samme problem hos Rolex, men her står serie og ref. nr. trods alt også i kassen.

Værk nr. er derimod er svært at løbe fra. Så derfor fokuserede jeg mere på dette end ref. nr. i Klaus´ ur.

Det lyder da som lidt af et fund. Er alt komplet er 25 k nok meget realistisk. Tillykke med det Klaus.

Baun jeg har fået en pris på ca. 1000 kr. for en sprit ny lænke af den gl. type. Du kan nok godt selv regne ud hvem sælger er Icon_e_wink Om det så er venne pris eller ej tør jeg ikke sige. Men kunne da forestille mig at du kan få den til samme pris næste gang.

/Mads
Svar
Hej
nu du skriver om lænke i denne tråd; er det muligt at skaffe de originale flex lænker til 145.012 ?

Jeg har en 1171 lænke på min - men ville gerne have den rigtige.

hilsen
d.loncar
Icon_+1
Svar
Tja prøv at kontakte Peter Halse i Horsens. Han kan sikkert undersøge om Omega stadig fører denne lænke. Men de har stadig reservedele til cal. 321 samt den gl. type lænke, så det er ikke urealistisk. Ellers har Peter mske en liggende. Han har mange spændende ting i skufferne. Ikke mindst hvis man er vintage Omega fan.

/Mads
Svar
Mht originale lænker, er det ikke lige så nemt Icon_e_sad
Jeg har forsøgt af skaffe en original lænke 1506 til min Speedmaster fra ´66, men har kun set en enkelt. Den sad på et SEAMASTER 120 fra ´69, der var til salg for et par måneder siden på Lauritz.com.
Jeg havde uret og lænken i hånden, men lænken manglede et led Icon_e_confused

Måske er det måden at skaffe sig en originallænke på?

Selve 1506-lænken er egentlig i en ringere kvalitet end 1181 (som ej heller er fast med små tolerencer)

Jeg har skruet ned for jagten på 1506-lænken, men kigger da stadig engang imellem efter muligheder - knæk og bræk Icon_e_wink
..nothin' but the blues
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)