speedmaster
jeg har fået tilbudt en speedmaster med ref. nr. 5T 145012, værknr. 25008430. er der nogen der kan sige mig hvilket kaliber det er og i hvilken periode den blev produceret? i følge papirerne er den købt den 2. april 1969.

eller er der en der kan henvise til en hjemmeside hvor jeg selv kan finde dataerne?

tak for hjælpen!

klaus
Svar
Værket er fra ca 1967 og det bør være en 321...

fra ca 1969 blev 321 afløst af 861.

Personligt ville jeg nok under alle omstandigheder åbne og checke.

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Værket er fra ca 1967 og det bør være en 321...

fra ca 1969 blev 321 afløst af 861.

Personligt ville jeg nok under alle omstandigheder åbne og checke.

vh Baun

hej baun,

hvilket caliber ville så være bedst at have i? jeg tænker på værdien! uret er ikke i en særlig god stand: kassen er noget skrammet, glasset og kransen skal fornyes og den skal have en ny lænke. kan det svare sig?

klaus
Svar
Cal. 321 anses som værende en tand finere end det nyere cal. 861. Som Baun siger bør det være cal. 321 der ligger i. Jeg mener Omega startede med at producere SM med 861 midt i 69, så er uret solgt i april er det nok cal. 321. Det kan fint svare sig at få uret renoveret. Det løber nok op i 3-4.000 kr. hvis du også skal have lænke på. Men så har du også et klassisk omega i 17-20 k lejet. De er meget eftertragtede.

/Mads
Svar
Nyt glas 300 kr
fuld service på en cal 321 2000 kr (men kun hvis det er nødvendigt)
ny krans ???
ny lænke 1500 kr (kunne også gøres med en lækker rem til det halve)

hvis du kan få uret under 11 K er det ok (jeg forudsætter at værket er ok og kassen uden dybe hak og dybe ridser).

Hvis det koster mere er det afgørende om service er påtrængende!

vh Baun
Svar
Lænken koster kun 1000 kr. så vidt jeg husker. Kransen er også billig i forhold til Seamaster og Broad Arrow. Mener det er max. 1.000 kr. Så er kassen ikke total smadret og koster den 9-10 k er det værd at overveje. Men viser det sig at være 861 værket er prisen kun ca. 10-12 k. når den er flot. Så tjek lige at det er cal. 321 inden du smider 9-10 k for et halv smadret ur.

/Mads
Svar
mange tak for hjælpen!

jeg var lige nede hos peter. det er en 321 i en ualmindelig god stand. færdigistandsat vil den kunne opnå en værdi i nærheden af 25k, da den også er i box med papirer.

klaus
Svar
Hej,
ser ud til at du har gjort et godt kup.
Jeg er selv lykkelig ejer at af 145.012 - men det undrer mig at d'herrer som jeg mente var betydeligt mere kyndige udi Omega end - jeg er i tvivl om hvilken cal. der skal ligge i. 321 vs. 861.

Jeg troede at der kun kan ligge en 321 i 145.012 ???

mange hilsner
d.loncar
Icon_+1
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Lænken koster kun 1000 kr. så vidt jeg husker. Kransen er også billig i forhold til Seamaster og Broad Arrow. Mener det er max. 1.000 kr. Så er kassen ikke total smadret og koster den 9-10 k er det værd at overveje. Men viser det sig at være 861 værket er prisen kun ca. 10-12 k. når den er flot. Så tjek lige at det er cal. 321 inden du smider 9-10 k for et halv smadret ur.

/Mads

ærgeligt at jeg gav 1500 kr for min - lærepenge!

vh baun
Svar
Loncar Skrev:Hej,
ser ud til at du har gjort et godt kup.
Jeg er selv lykkelig ejer at af 145.012 - men det undrer mig at d'herrer som jeg mente var betydeligt mere kyndige udi Omega end - jeg er i tvivl om hvilken cal. der skal ligge i. 321 vs. 861.

Jeg troede at der kun kan ligge en 321 i 145.012 ???

mange hilsner
d.loncar

Man har før set at værket er skiftet - derfor få det checket!

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)