Speedmaster reduced 3810.50
baun Skrev:Der. Findes masser af Speedmastermodeller med automatiske værker og ca 42 mm kasse.

BA er fine eksempler

VH baun
Men så taler vi bare - ud over automatikken, om et ganske så andet ur og i alle fald skal vi så ikke tale reduced som som jo her ikke har at gøre med "til nedsat pris" men - nedsat størrelse Icon_e_wink
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Drenge, jeg takker for de mange gode input og informationer.

Jeg er blevet overbevist om at jeg ikke skal have et reduced, bare fordi man kan få et godt tilbud.
Jeg er næsten sikker på det vil ærge mig at jeg ikke har et proff. på armen hver gang jeg går med det.

Så må skjorte manchet være skjorte manchet.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
peterkaa Skrev:Så må skjorte manchet være skjorte manchet.
Jeg tror nu ikke en pro (manuel som den er - og som jo er den originale) er tykkere end en reduced + glasset er jo buet så ret så skjortevenlig - hils på min med kaliber 321 - pro - sådan ser de i princip stadig ud İmage

og her lige dens forgænger - sjovt nok pre-pro - med lige horn på kassen og ikke så megen tekst på skriven İmage

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Selvfølgelig kan en Speedmaster prof gå op under skjorte manchetten - men alt andet lige glider en redused lettere op.

Hvis man er intereseret i urets historie og det er vigtigt med autensitet ville jeg anbefale en Pree moon ......

og sådan kan man jo blive ved.............

det kan også blive endnu mere interessant og være Pre prof (med de lige horn som John viser)......

men det koster penge altsammen så det skal ses i sammenhæng med budgettet.

Her er min Pre moon. Her synes jeg der er et godt forhold mellem historie, autencitet, fint værk og urets pris (under 25 K)

Mærke og model: Omega Speedmaster professionel.

Årgang: 1967
Kasse: Rund, stål, i fin stand
Højde: 14,4 mm
Diameter: 42 mm uden krone
Skive: meget fin stand
Rem: Læder rem med original vintage spænde
Caliber: 321
Caliber nr.: nnnnnnn
Ref. Nr.: 145.012 - 67

İmage
İmage

İmage

İmage

vh baun
Svar
baun Skrev:Selvfølgelig kan en Speedmaster prof gå op under skjorte manchetten - men alt andet lige glider en redused lettere op.

vh baun
Kan du højden på en reduced - mod højden på en pro? (min reduced er i boxen så jeg kan ikke måle) Jeg har sådan en sjov fornemmelse af, at de er ret lige høje (pro med integreret kronograf og uden automatik og reduced med modul kronograf og fuld rotor - kan jo godt gøre en vis højdeforskel - jeg tror max den bredere pro er et par mm højere samlet? (og ja hver mm tæller :))

Jeg husker det også som, at min reduced har lidt mere kant under kransen til at gribe fat i manchetten som selv om den måske er ca 2 mm lavere, tror jeg manchetspørgsmålet er ret hipper som happer
Jeg ved ikke om det møjbillede af min viser den der lidt mere "strittende" kant som jeg husker den:
İmage
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)