Svar: 235
Tråde: 49
Modtaget Likes: 10 i 2 svar
Givet Likes: 0
Det er godt nok et svært valg, jeg stod med samme "problem" for nogle år siden og valgte den gang Rolex, inden den steg i pris og købte efterfølgende ROO, her sammen:
Held og lykke.
Truyen
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
DS'en går ikke på min arm og det føles fuldstændigt forkert og ukomfortabelt pga. højden, så AP står også først for mig. AP ROO koster ca det dobbelte fra nyt, så klart man får et finere ur med langt højere finish og detaljerigdom. Jeg syntes det er unfair at sammenligne servicepriserne på de to. For det første er AP'en ROO Chrono et modulkronograf, hvilket gør at konstruktionen alene er x2 i servicepris vs. et plain dato-værk, uanset om vi snakker Omega, GP, TH, ect. Et AP cal. 3121 datoværk uden kronograf ligger i ca. 6 k for et service, hvilket er det nærmest sammenlignelige med værket i DS'en. Det er ca. 1/3 mere end et standard Rolex service. Men ja et ROO Chorno løber i 12 k inkl. polering. AP er et high end mærke og det koster at skrue i. Hvis man ikke værdsætter urets detaljer og den fine værkfinish, så gå efter DS'en.
/Mads
•
Svar: 273
Tråde: 33
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Efter at have vært inde hos klarlund og se på begge ure i forbinelse med afhentning af mit Panerai, er valgt faldet på Rolex Deepsea idet ROO bliver for bred til mit lille håndled.. Der sidder Rolex bare bedre. Og derudover giver det lidt mere variation med en sort lynette frem for ren stål som på mit Panerai. Nu er problemet bare at efter at være gået på jagt efter et Deepsea er mit blik faldet på et Rolex SD 16660 fra 1983. Og da det er mit fødselsår kunne det jo også være en mulighed.. (lidt sjovt når nu jeg fylder 30 næste år) de koster jo nogelunde det samme... Men jeg har altid været lidt bange for det med vintage ure for er uret nu med originale dele samt rigtige endestykker og skive der passer til serienummer. Nogen der har tanker / erfaringer med dette ur?
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Ref 16660 er et semi-vintage ur der blev lavet i overgangen mellem 1665 og 16610. Der er primært én ting du skal være obs på her og det er skiven. De tidlige udgaver havde mat skive med påmalede time markører og de sene havde blank skive og hvidgulds timemarkeringer. Ved service har de tidlige udgaver typisk fået den nye skive. Er det en sådan du har fundet skal det afspejles i prisen. Er uret fra 1983 skal den have mat skive. Næste udfordring er at der findes fake eller omlavet mat skiver. De ses ikke så tit men de findes. Smid et billede op her og få en vurdering.
Mvh
Klaus
•