Urdebatten / Urforum
Tur til Baselworld 2017 (del 3) - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Tur til Baselworld 2017 (del 3) (/showthread.php?tid=81827)

Tur til Baselworld 2017 (del 3) - KimT - 05-04-2017

DEL 3

Se del 1 ved at klikke her
Se del 2 ved at klikke her
Se del 4 ved at klikke her

Del 2 sluttede med enden på besøget hos Omega og frustrationen over ikke at kunne få fingrene i Speedy Tuesday pga. den anordning hvor uret forsvandt hver gang man kom for tæt på Icon_blink  I de tidligere "afsnit" undskyldte jeg i øvrigt også for de ringe billeder og det gør sig selvfølgelig stadig gældende Icon_e_biggrin1

Efter besøget hos Omega, havde vi lidt tid til at udforske messen på egen hånd, inden der var booket en fremvisning hos Glashütte og den tid foregik i højt tempo sammen med Alexander der er manden bag Instagram profilen "Daily Watch" og en del af 8PAST10 holdet. I øvrigt er hans Instagram en af de ur-relaterede profiler med allerflest følgere i verden, nemlig over 2,1 million, så han fortjener lige en Icon_Up herfra.

Da vi ikke havde alverdens tid til rådighed, var det generelt en meget overfladisk tur rundt og det faktum at man ikke kunne få adgang til at pille ved urene uden en booket fremvisning, gjorde det også lidt trist. Bevares, det var da fedt at se alle de flotte ure fra de forskellige fabrikanter, men jeg kan nu engang bedst lide at "se med fingrene. Så herfra en stor tak til Omega og Swatch Group for deres invitation og tid, der gjorde at vi fik en stor oplevelse med deres mærker. Bevares der var flere steder man godt kunne få lov at pille, men hos de mærker som jeg primært finder interessante, var det desværre ikke en mulighed.

Vi kom dog lidt omkring og fik selvfølgelig også kigget hos Rolex, hvor de store nyheder var den nye Seadweller og div. Skydwellere, som nu også kommer i stål. Herunder ses et billede af Rolex standen og samtidig giver det et nogenlunde billede af hvor mange mennesker der var. På trods af at der var en del, siger rygterne dog - uden at jeg ved om det passer - at messen ikke var ligeså besøgt i år som tidligere.

İmage

Her et billede af den nye Seadweller, som allerede har fået en del kritik rundt omkring, især pga. forstørrelsen (som SD traditionelt ikke har) over datoen, den røde skrift og ikke mindst størrelsen. Jeg må erkende at jeg ikke fandt det så skidt og havde det lige været lidt mindre, kunne det godt friste mig.

İmage

Tudor kom vi også forbi og jeg tog en del billeder gennem glasset, men de blev så dårlige at jeg vil skåne jer, dog med en enkelt undtagelse. Derudover må jeg også erkende at der overhovedet ikke var noget der talte til mig.

İmage

Vi så en del mere, men det kommer der lidt mere om senere, da tiden nu var kommet til vores aftale med Glashütte og vi hastede derhen. Da vi ankom var der kuk i kalenderen, hvilket betød lidt ventetid, men det gjorde dog ikke noget, da der var masser at se på i standen. Efter ca. 15 minutters ventetid dukkede hende der stod for aftalen op og vi begav os til første sal, hvor slaget skulle stå. Der blev vi mødt af en anden kvinde som - hvis jeg ikke husker fejl - var chefdesigner hos dem. Hun startede med at præsentere deres nyheder og der var heldigvis rigtig god tid til at rode med dem. Efter denne præsentation fik vi lokket dem til at hive nogle af deres andre ure frem, altså ikke Basel nyheder, men bare generelt røvfede ure Icon_e_biggrin1

Igen vil jeg ikke gå i detaljer om urene, da jeg er sikker på at dem der er interesserede allerede ved det der er værd at vide. Men er der noget, er det bare at spørge Icon_smil

Først Senator Excellence Perpetual Calendar som er nyeste skud på stammen i deres calibre 36 serie. Et afsindigt lækkert ur med perpetual calender, månefase, panorama dato og ikke at forglemme 100 timers gangreserve med kun et fjederhus.

İmage

İmage

İmage

Derefter dukkede der et Senator Chronograph Panorama Date op og hvor cool jeg ellers synes det er, må jeg indrømme at jeg har lidt svært ved at vænne mig til den meget blå lume, som var MEGET blå når man sad med uret i hånden. Jeg fik desværre ikke nogle brugbare billeder af uret, men det kan ses, sammen med deres andre nyheder ved at klikke her. Begge de to ovennævnte ure kommer selvfølgelig i forskellige versioner og i en (for mig) perfekt størrelse på 42mm.

Nu kommer der bare lidt billeder fra fremvisningen og da jeg jo er kæmpe fan af deres modeller med asymmetrisk skivedesign, er det største fokus der.

Icon_love Icon_love Icon_love Icon_love Icon_love  

İmage

İmage

İmage

Lidt leg med en lup

İmage

Afsindig lækre lænker, men for mig gør disse ure sig bare 100 gange bedre på remme.

İmage

İmage

İmage

I øvrigt er der en genial og meget lækkert udført detalje på deres lænker. Når uret er på armen og håndleddet hæver lidt, trykker man bare på logoet, hvorefter lænken udvides.  

İmage

Et andet ur som jeg var VILD med, men desværre ikke har nogle billeder af, er deres Senator Chronometer som virkelig overraskede mig på armen. Det er inspireret af den marine chonometre som vi kender fra andre tråde herinde. (Vi har et par brugere som har dem i forskellige versioner) og har en genial funktion.....hvis man godt kan lide at stille sit ur præcist. Træk kronen ud, uret stopper og sekundviseren nulstiller automatisk, hvorefter man med kronen kan stille tiden, men ikke på den traditionelle måde, hvor minut og timeviser "glider" rundt. Derimod hopper minutviseret i hak en minut af gangen, hvilket betyder at uret er afsindig nemt at stille/synkronisere.

Glashütte beskriver det selv således: Hour and minute (central), small second (off-centre) ,second stop and reset function with minute detent, Panorama Date, power reserve display and day/night indicator.

Se mere om uret ved at klikke her.

Havde jeg kunne tage et ur fra Glashütte med hjem på dagen, havde det været dette. Ikke det dyreste og mest komplicerede, men der var altså bare noget over det, der gjorde at jeg ikke kunne ligge det fra mig.....eller fik nogle tilnærmelsesvis brugbare billeder af det Icon_flov

Så nåede vi til enden på del 3, og den afsluttende del 4 med lidt flere oplevelser og tanker følger snarest.

Se del 1 ved at klikke her
Se del 2 ved at kilkke her
Se del 4 ved at klikke her

Tur til Baselworld 2017 (del 3) - tg - 05-04-2017

Næsten bedre end delen omega trilogi :-)

Iwc har iøvrigt samme funktionalitet med tryk på logoet på nogle af deres lænker.

RE: Tur til Baselworld 2017 (del 3) - KimT - 05-04-2017

(05-04-2017, 04:41 PM)tg Skrev: Iwc har iøvrigt samme funktionalitet med tryk på logoet på nogle af deres lænker.

Det var jeg faktisk ikke klar over, men de IWC jeg har haft har også været på rem eller af ældre dato.

RE: Tur til Baselworld 2017 (del 3) - JJensen - 05-04-2017

Lækkert med Glashütte med månefase og hele molevitten.

Og at "vi" kommer med på turen Icon_Up

Jeg er nu vild med Omega-sættet Icon_e_biggrin1

RE: Tur til Baselworld 2017 (del 3) - Larsb - 05-04-2017

Mange tak, Kim. Jeg er ret misundelig. Den der perpetual, den skal jeg kigge på, men det lyder som om, at chronometret også er et kig værd.

RE: Tur til Baselworld 2017 (del 3) - KlausM - 05-04-2017

Tak for indlæg Kim.
Mvh
Klaus

RE: Tur til Baselworld 2017 (del 3) - KimT - 05-04-2017

(05-04-2017, 10:19 PM)Larsb Skrev: .........men det lyder som om, at chronometret også er et kig værd.

Jeg fandt lige en video på min telefon hvor jeg sidder og roder lidt med det  Icon_smil

RE: Tur til Baselworld 2017 (del 3) - Larsb - 05-04-2017

Cooooool. Icon_party

RE: Tur til Baselworld 2017 (del 3) - cfnissen - 06-04-2017

Hej Kim,

Tak for en fed serie af indtryk. Dejligt at kunne være der gennem din reportage. 

Den der treenighed af Omegaer i boksen...suk...

Claus