Urdebatten / Urforum
En hyggelig oplevelse med en DRSD - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: En hyggelig oplevelse med en DRSD (/showthread.php?tid=77838)

En hyggelig oplevelse med en DRSD - bjorn_e58 - 16-11-2012

Jeg var i går til et større møde, hvor jeg ved spisebordet kom til at sidde skråt over for en, som jeg spottede et Rolex på. I sig selv ikke noget særsyn, men jeg spottede også ret hurtigt den manglende cyklop og lidt rød skrift. Og så var det, at jeg lod en bemærkning falde til ham, hvilket selvfølgelig blev starten på en hyggesnak. I begyndelsen var han ikke så meget for at lade mig få uret i hånden, men det lykkedes for mig, samtidig med at andre omkring os (ur-ignoranter...) blandede sig lidt i samtalen.

Jeg tog selvfølgelig det prægtige ur i nærmere øjesyn og så bl.a. at ejers navn og CPR nummer var graveret bagpå. Det kan man jo mene, hvad man vil om, og jeg lod da også en bemærkning falde, hvorefter jeg fik hele historien.

Som 14-årig havde han første gang været interesseret i et Rolex, men det var først omkring 10 år senere i 1976, at han havde muligheden, og da han dengang var i flåden og dykkede blev det altså den daværende Sea-Dweller han købte. Han valgte allerede dengang at få bagsiden graveret med navn og CPR nummer- for ham var det ligesom det "hundetegn" soldater bærer. Han fortalte mig også, at uret har været på hans arm lige siden, undtagen perioder, hvor det har været til service. Først indenfor de seneste år er han blevet opmærksom på, hvad det egentlig er han har.

Da vi var færdige med at spise fortsatte vores ur-snak, og han fortalte, at han stadig har ALT, hvad der fulgte med, da han købte det, alle bokse, alle papirer, inklusive original købskvittering. Han sagde også, at han var glad for, at jeg ikke nævnte (i ur-ignoranternes påhør!) hvad et sådan ur handles for i øjeblikket.

Det blev en hyggelig aften.

/Bjørn.

Re: En hyggelig oplevelse med en DRSD - Len - 17-11-2012

Meget sjovt og må være dejligt at have haft sådan et ur helt fra nyt og selv have gået med det altid. Og når han ikke skal sælge, så gør det heller ikke noget at det trækker lidt ned at han har fået indgraveret sit cpr nummer Icon_e_smile

Re: En hyggelig oplevelse med en DRSD - Sub-erman - 18-11-2012

En sjov og sjælden historie.

Et diskret mobilbillede havde været prikken over i-et...

Re: En hyggelig oplevelse med en DRSD - Speedmaster - 08-01-2013

Læser først din historie nu, hold op hvor sjovt også at han ikke før senere har vidst hvad uret egentlig var værd, men at han har gået med det siden 1976 er ret fedt!
Hvordan var standen egentlig på uret efter alle disse år? Havde skive/visere meget patina?

Re: En hyggelig oplevelse med en DRSD - bjorn_e58 - 20-01-2013

Han er jo ikke som os en ur-nørd. Han købte bare i sin tid det ur, som han mente var det rigtige. Han havde på et tidspunkt fået skiftet både skive og visere, da der ikke var mere nat-lys tilbage, men heldigvis beholdt de originale. Jeg tror, at det nu igen var den originale skive - og den var rigtig flot, men viserne var nyere. Den generelle stand, f.eks. lænke, var faktisk rigtig god; men uret har jo altså heller ikke fået egentlige tæsk; det er "kun" blevet brugt dagligt.

/Bjørn.

Re: En hyggelig oplevelse med en DRSD - Fortissimo - 31-01-2013

Dejlig historie Icon_e_biggrin

Jeg har selv indgraveret mit navn og cpr nummer i mit Explorer 2,som jeg fik da jeg fyldte 30 år-det skal aldrig sælges,så derfor ville jeg gøre det lidt mere personligt på dén måde..Og det bliver det også!!.. Icon_cool