Urdebatten / Urforum
Hvad ville du foreslå en førstegangskøber.... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hvad ville du foreslå en førstegangskøber.... (/showthread.php?tid=74901)

Hvad ville du foreslå en førstegangskøber.... - Tukjær - 30-10-2010

....eller de folk, som bare ikke vil bruge +10k på et lækkert ur.

Den har været oppe og vende før, men hvad ville DU foreslå en førstegangskøber at bruge sine penge på? Jeg tænker her, på nyt eller nyere ure, ikke vintage..... Et tænkt eksempel kunne være en prisramme på 2k-10k....

Re: Hvad ville du foreslå en førstegangskøber.... - DJmon - 30-10-2010

helt sikkert noget "billigt" men god kvalitet seiko certina eller lign 2-3 k er det ikke ham kan han få det meste af pengene hjem uden at jeg skal have dårlig samvittighed. man skal passe på ikke at råde folk efter ens egne ønsker/drømme. det skulle gerne være en hjælp Icon_e_smile

Re: Hvad ville du foreslå en førstegangskøber.... - Tomcat27 - 30-10-2010

Omega seamaster 2254 den kan findes til under 10k og den falder ikke mere end det, man skal jo nok heller ikke regne med at tjene på det, men pengene er temmeligt sikre

Re: Hvad ville du foreslå en førstegangskøber.... - Joepete - 30-10-2010

Jeg står stadig ved disse anbefalinger, når vi taler en prisramme på op til 10K:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=12452&p=117396&hilit=u1#p117396" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=12452&p=117396&hilit=u1#p117396</a><!-- l -->

Re: Hvad ville du foreslå en førstegangskøber.... - Tukjær - 30-10-2010

Joepete Skrev:I øvrigt, som supplement til mine ovenstående overvejelser, så tænk også over, hvorvidt du vil købe "brugt" - her er der mange penge at spare ifht at købe helt nyt Icon_e_wink

Hvis du kan købe nylignende brugt, så er du i stand til at købe bl.a.:

Omega SMP 2254
İmage

Sinn U1
İmage

Seiko Marinemaster SBDX001
İmage

TAG Heuer Aquagraph
İmage

Anonimo Millemetri
İmage

Et billigere alternativ til ovenstående forslag kunne være Seiko Sumo
İmage

Ovenstående er alle divere, det beklager jeg, men det er næsten de eneste ure, som jeg gjort mig erfaringer med ... Icon_redface
Alle fine bud....

Re: Hvad ville du foreslå en førstegangskøber.... - Sauersen - 31-10-2010

HVis det skal være nyt er Tissot er også et godt bud. Feks Touch eller PRC 200

Ellers ville jeg nok også gå efter en let brugt seamaster med Quartz

Re: Hvad ville du foreslå en førstegangskøber.... - Len - 31-10-2010

Jeg synes også stadig godt om Omega 2254 modellen. Ellers så jeg at Micki solgte en brugt Breitling Superocean fra 2004 der stod til 7.900 dkk - den kan jeg goså godt lide. Så kunne være et par bud fra mig.

Re: Hvad ville du foreslå en førstegangskøber.... - pbr - 31-10-2010

Nu er spandet på beløbet jo sat meget vidt - der er meget stor forskel på, hvad du kan få i den lave ende af de 2-10 K og på hvad du kan få i den høje ende. Mange af de bud, der er kommet ligger (naturligt nok) i den høje ende af beløbsrammen.

Derfor vil jeg dele mit bud op i 2 dele.

I den høje ende af beløbsrammen, mener jeg ikke, at der er megen tvivl om, at en Omega Seamaster 2254.50.00 er det bedste bud !! Det er efter min mening Omegas flotteste dykker i nyere tid !

I den lave ende af beløbsrammen, ville jeg råde førstegangskøberen til at kigge i Seikos udvalg i prisklassen fra 2.500 til 5.000 kr. Udvalget er kæmpestort og uanset hvad, køberen finder som passer til hans smag, så vil det være meget ur for pengene.

Re: Hvad ville du foreslå en førstegangskøber.... - MortenKN - 31-10-2010

Ville ikke være et sekund i tvivl. Omega Seamaster 2254, hele vejen. Det ur er i mine øjne en nyklassiker uden lige. Til prisen det fedeste og mest tidløse ur overhovedet - Det kan i min verden slet ikke diskuteres.