|
5 Omegaer med posten... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: 5 Omegaer med posten... (/showthread.php?tid=70854) Sider:
1
2
|
5 Omegaer med posten... - baun - 20-01-2009 Når man venter en pakke med posten med ur - er det altid spændende. Når det er 5 Omegaer, som er købt efter lidt billeder og en god telefonsnak med sælger, er det rigtig, rigtig spændende. Det var en stor kasse - og den var tung - tungere end 5 ure er: Dette var i den: ![]() ![]() ![]() Altid en fornøjelse nåt man bliver glædeligt overrasket ved udpakningen! vh Baun Ur nr 1 - Speedmasteren - baun - 20-01-2009 Faktisk var det Speedmasteren der havde fanget mit blik - jeg tænkte om den kunne vare fed at gå med, så det måtte prøves: ![]() ![]() ![]() ![]() vh Baun Så var der Seamastere Two Tones - baun - 20-01-2009 Jeg har altid haft en svaghed for Two Tone skiver... og her var 2. Den ene med stort set perfekt skive - den anden med perfekt patina. Noget af det flotteste patina jeg har set - mamoreret! Først uden patina: ![]() ![]() ![]() Smuk - men er denne ikke næsten smukkere - med patina? ![]() ![]() ![]() Og så lige en Calendar.... denne har også patina - det er ok, ikke noget der skæmmer voldsomt, men heller ikke perfekt jævnt. Værket er måske det sjældne cal 503? ![]() ![]() vh Baun Så var der også en Constellation i 18 Karat guld - baun - 20-01-2009 - og guldure bliver jeg aldrig træt af..... det er dress! ![]() ![]() ![]() Fotoet som skulle vare skråt fra siden blev desværre mislykket - det er ellers det jeg kalder "Den smukke vinkel" vh Baun - Tukjær - 20-01-2009 Lækkert..... Er det en 1171 lænke på Speedmasteren? - Stenbukken - 20-01-2009 Super flotte vintage Omega´er Hvor har du fået fat i dem henne? Det var i hvert fald en dejlig kasse der kom ind af døren. Vidste ikke nogle Seamaster´ere også havde Pie Pan skive. Troede kun det var Constellation. - hannover_dk - 20-01-2009 Lækre ure og jo den marmorerede patina er rigtig smuk. Seamasteren er ingen Piepan (hvad Baun jo heller ikke skrev) For at være det skal skiven have facon af en omvendt tærtepande - her er det bare farven der får det til at se lidt sådan ud og så det at viserne holder sig inde i den lyse den bare - Den er i øvrigt også flot synes jeg vh - baun - 20-01-2009 Tukjær Skrev:Lækkert..... Er det en 1171 lænke på Speedmasteren? Lænken er1162 Det er ikke Pie Pan skiver - men Two Tone skiver - giver det helt rette Vintage look! vh Baun Re: Så var der også en Constellation i 18 Karat guld - Peder_phpbb3_import15712 - 20-01-2009 Baun Skrev:- og guldure bliver jeg aldrig træt af..... det er dress! Ja Baun - tillykke med dem. Du skrev at det gippede i dig da jeg solgte min Speedmaster. Til gengæld gippede det også i mig, da jeg så den Constellation. Den er flot, og jeg kunne jo bare have købt den, der jeg var der for at hente Certina'en Nå der skal nok blive til os alle God sælger forresten - Joepete - 20-01-2009 Stort til lykke, Baun ! Fedt med den Mark II - den ser upoleret ud, og så er der stadig logo tilbage på bagkassen ... super køb Jeg er helt enig med dig: Den marmorerede/patinerede skive er vanvittig smuk - faktisk flottere end den upatinerede og dermed originale |